Ooeh, dilemma dilemma... misschien dat bokt een uitkomst weet.
Mijn pony heeft op het moment erg veel last van vliegen in haar ogen. Hierdoor heeft ze weer prut in haar oogjes; wat nog meer vliegen aantrekt. Een lastig parket. Haar ogen zijn niet echt ontstoken gelukkig, dus het valt nu nog wel mee.
Nu gaat ze begin juli voor 6 volle vakantieweken het land op. We gaan haar elke dag even controleren, gewoon om te kijken of alles ok is. (er woont ook iemand bij het land die de ernstige dingen in de gaten houdt, zoals paarden in de sloot ed.)
Ik ben bang dat ze daar dan nog meer last zal krijgen van haar ogen, en dit wil ik het liefst voorkomen. Nu ben ik alleen absoluut geen voorstander van halster om in de wei, en zeker niet voor 6 hele weken...
Vorig jaar had ik haar zo'n vliegenfrontriem omgedaan die zonder halster omkan, maar die had ze binnen 2 dagen compleet kapotgemaakt. Dit is dus geen optie dit jaar. Een vliegenkap vind ik ook echt niet prettig; dit gaat schuren en broeien en wat sommige mensen daar dan niet onder aantreffen... dan kan je beter niks op doen denk ik.
Nu wordt het dus kiezen tussen 2 kwaden; of een halster om met een goede vliegenfrontriem die niet zomaar af te schuren is, of helemaal niks en zien hoe het loopt... Feit is dat ze dus ook een lichte vorm van zomerexzeem heeft, en ik ben bang dat ze dan tijdens het schuren vast blijft zitten. Er is maar 1 hek in de hele wei maar toch.. Wat zouden jullie doen?
Of is er nog iemand met hele andere tips om die strontvliegen tegen te gaan en haar ogen een beetje in goede conditie te houden?