paard alleen achter op wei..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rayo

paard alleen achter op wei..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 12:05

Ons paard gaat vanaf volgende maand bij mijn ouders thuis staan. Nu gaat hij met de paarden van de buren op het land, dus met ze drieen. (die staan al met ze 2en, maar ben er niet bang voor dat ze de derde niet accepteren)
Het enigste is dat hun hun paarden wel eens eerder binnen halen doordat ze gaan rijden, dus blijft mijn `alleen´achter. (landje er vlak naast staan wel paarden, dus hij blijft paarden zien)
Hoe hebben jullie dat je paard aangeleerd dat hij enigzins rustig alleen achter blijft?
(mocht dit totaal mislukken mag ik zelf een landje tussen de 2 landjes in huren, maar we willen het eerst graag zo proberen)
Dus alle tips en ervaringen zijn welkom!

Roxx

Re: paard alleen achter op wei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:11

Dit doe ik dus nooit. We hebben dit in het verleden wel eens gedaan met als gevolg dat het achtergebleven paardje over de omheining heen kwam, dus dat nooit weer. Bij ons is de regel: nooit een paard alleen achter laten. Mocht er één paardje alleen over dreigen te blijven in de wei, dan gaat die op stal tot er weer een weidemaatje voor hem beschikbaar is. Ik zou dus proberen te regelen dat ze jouw paard op stal zetten als zij hun paarden uit de wei halen.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 13:21

Bij de stal waar we nu staan is ook die regel en daar ben ik in principe ook voorstander van! We proberen het zowiezo eerst in keer in het weekend als we erbij zijn en ik wil wel afspreken dat als ze van tevoren al weten wanneer ze er vroeg afgaan, dat wij ons paard gewoon even in de lunchpauze van ons werk binnen halen. (we hebben die mogelijkheid en dat vinden we geen probleem!)
En mocht het gewoon echt niet werken wat natuurlijk kan, gaan we een eigen stukje huren naast die van de buren. Maar de boer heeft liever dat we het eerst gewoon even proberen en het is natuurlijk hartstikke lief dat ze aanbieden dat ons paard erbij mag!!!
Maar misschien zijn er mensen die wel goede ervaringen hiemee hebben, dus ben ik daar gewoon heel erg benieuwd naar!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:55

bij ons blijft er ook een achter in de paddock (winterseizoen) eigenlijk nooit geen problemen mee.

knipperlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:58

Bij ons blijft er nooit een alleen staan, minimaal met z'n 2en anders worden ze mee naar binnen genomen. Er is er nl al een keer een over het hek gesprongen Vork

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:57

Je kunt het het beste gewoon even uitproberen als jullie er zelf allemaal bij zijn. Je hebt idd kans dat ze door de omheining heen vliegen.
Als dit niet zo is zou ik 'm gewoon laten rennen hoor, hij went er zelf wel aan. Ik neem aan dat je paard dus dag en nacht op de weide staat? Dan is het toch niet erg? Als je toch niet gelijk gaat rijden, dan heb je ook geen last dat ie zo druk is met binnen zetten ofzo. En als je toch niet gelijk rijd, kan hij weer even "uitrusten" van z'n ge-ren(?).
Mocht het na een paar weken nog niet goed gaan zou ik idd een andere oplossing zoeken door hem binnen te zetten oid.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:40

bij ons staat er regelmatig 1 alleen. Eerste keer was het flink rennen en erna geen problemen mee gehad. Ze gillen wel een keer of wat, maar dat is normaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:21

Bij ons staan ze ook regelmatig alleen. Nou moet ik zeggen dat onze bak naast de zandplaats is, waar ze dan automatisch gaan staan. Geen problemen mee.

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:04

Ik hou dit topic even bij.. Romio heeft t heel erg dat als andere paarden naar binnen gaan adt hij in paniek raakt.. hij is er al 2 keer kreupel door geweest.. als hij dan in paniek raakt word hij meestal wel binnengezet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:15

De mijne blijft rustig zolang er paarden in het zicht staan.
Maar als mijn paard op eigen land kan staan zou ik er echt een maatje bij kopen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:46

Heey jacqueline ! Knipoog
Hoezo gaat ventje even naar een ander landje toe ..??
zaterdag mogen namelijk de paarden op het land ! Knipoog
die van mij heeft gister gesprongen was echt super gaaf ..!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:50

Bij ons is de regel dus ook dat je er nooit een alleen achter laat. Veel paarden draaien dan helemaal door. Ik moet zeggen dat het mijn eigen paard echt een worst zal wezen of hij alleen achter blijft of niet.
Ik zou het gewoon een keer uitproberen als jullie er allemaal bij zijn. Als het niet gaat, kan je aan je buren vragen of ze jouw paard ook willen binnen zetten als ze die van henzelf van de wei halen.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 11:45

doom schreef:

Zoals bovenin het topic staat gaan Ventje vanaf volgende maand bij mijn ouders staan, we hebben daar een stal (van mijn oude pony) en de ruimte om hem te houden, hij gaat bij Barney en Prada op het land. Dit scheelt ons aanzienlijk in de kosten elke maand. Maar mocht het om welke reden dan ook niet gaan of word het in de winter heel slecht komen we terug naar ronald. We blijven er wel vaak lessen dus we verdwijnen zeker niet! Haha! (en we gaan niet uit onvrede want ik vind het de meest geweldige stal van de hele omgeving, maarja als iets veel goedkoper kan zijn we gek dat we dat niet gaan proberen natuurlijk"

Voor de rest, bedankt voor de info, we moeten het denk ik idd gewoon proberen!!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:13

rayo schreef:
doom schreef:

Zoals bovenin het topic staat gaan Ventje vanaf volgende maand bij mijn ouders staan, we hebben daar een stal (van mijn oude pony) en de ruimte om hem te houden, hij gaat bij Barney en Prada op het land. Dit scheelt ons aanzienlijk in de kosten elke maand. Maar mocht het om welke reden dan ook niet gaan of word het in de winter heel slecht komen we terug naar ronald. We blijven er wel vaak lessen dus we verdwijnen zeker niet! Haha! (en we gaan niet uit onvrede want ik vind het de meest geweldige stal van de hele omgeving, maarja als iets veel goedkoper kan zijn we gek dat we dat niet gaan proberen natuurlijk"

Voor de rest, bedankt voor de info, we moeten het denk ik idd gewoon proberen!!

O ik begreep uit het verhaal dat je er dan alleen zomers heen zou gaan joh !! Knipoog
maar ideaal toch paard aan huis !!! Haha!
En prada en Barney zijn leuke paarden !! dat gaat wel goed komen denk ik zo ! Bloos

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:18

mijn jaarling brak ook de tent af als ik mijn merrie eruit haalde.
Hij dook onder het draad door, ging er doorheen of wat ook. Nu ik er een flinke klap stroom op heb gezet, gaat het goed. in het begin helemaal van slag dat hij alleen was, maar nu niet meer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:38

Hoi Jaquline,
Mijn paard of mijn pony blijft ook wel eens alleen achter. Eigenlijk vanaf dag 1 zo gewend.
Dit gaat altijd goed, in het ergste geval loopt degene die achter blijft mee naar het hek, maar meestal blijven ze gewoon staan eten. Terwijl ze echt wel heel gek zijn met elkaar. Pony heeft ook geen probleem als ik een nacht weg moet voor een cross en hij alleen achter blijft.

Op vreemd terrein is het wel brullen en paniek als 1 van de 2 een andere kant opgaat Bloos , gaat bij mijn paard met 10 min over. De pony geeft het iets minder makkelijk op Clown . Op het land gaat het dus wel goed.