Afspuiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky15

Afspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 12:33

Hallo,

Spuiten jullie je paard wellis helemaal af?

Gaat niet om het hoofd maar om zjin lijf!

Daar bedoel ik niet mee met shampoo , maar gewoon afspuiten zodat de spieren weer rustig koel worden!

xx

Julia_14

Re: Afspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:41

Ja hoor, ik spuit mijn verzorgpony best vaak af om bijvoorbeeld zweet en modderresten weg te spoelen. Gewoon met koud water, zweetmes erover heen en dan in de zon laten opdrogen (in de zomer dan Knipoog ) In de winter doe ik het ook welles, maar dan in de stal met alle deuren dicht. En gelijk een zweetdeken op als ik klaar ben. En het hoofd spons ik altijd af, aangezien daar ook altijd wel wat zweetplekken zitten.

vester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:46

ja hoor ik spuit me paard af als hij hard gelopen heeft, als het warm is, voor een wedstrijd en tussendoor ook nog wel is!!!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:48

Elke dag na training word ie helemaal afgespoten. Met een vochtige doek zweetresten van z'n hoofd, zweetdeken op en klaar!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:52

Ja hoor, als het 's zomers erg warm is dan spuit ik haar gewoon af. Vinden ze alleen maar lekker. Haha!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:54

Ik spuit mijn paard ook af na een training! Al het zweet lekker weg, en daarna lekker laten rollen.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:16

Heej Nicky,
Ik doe dat meestal met een spons en een emmer water, als ik afspuit blijft Destiny nooit staan xD

Xx Eline

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:02

Ja ik spuit mijn verzorgpaard(en) ook af! Vinden ze heerlijk en daarna nog lekker rollen natuurlyk! =p

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:05

Ik spuit hem welis in de zomer lekker helemaal af Lachen dat vind ie heerlijk.
Ik zou het niet elke dag doen want dan haal je zijn huidvet weg Knipoog

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:06

nicky_f schreef:
Hallo,

Spuiten jullie je paard wellis helemaal af?

Gaat niet om het hoofd maar om zjin lijf!

Daar bedoel ik niet mee met shampoo , maar gewoon afspuiten zodat de spieren weer rustig koel worden!

xx

Als het heel warm is en hij heeft lopen zweten heel erg, dan doe ik het wel jaa!! vind ie heerlijk!! Haha!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:07

's Zomers elke dag na het rijden Lachen
Wel altijd met lauwwarm water..
In de winter heel af en toe als die echt in de stront heeft gelegen ofzo, dan onder een dikke wolle deken om op te drogen.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:08

Ja regelmatig
Maar nooit helemaal koud

Ik vind zelf koud douchen ook niet fijn en merk dat ook aan mijn paarden.
Bij een lauwe douche staan ze te genieten, maar bij koude absoluut niet

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:10

runningkawa schreef:
Ja regelmatig
Maar nooit helemaal koud

Ik vind zelf koud douchen ook niet fijn en merk dat ook aan mijn paarden.
Bij een lauwe douche staan ze te genieten, maar bij koude absoluut niet

Hier heb ik wat aan! Dankje!

Mijn paard staat te sjeke op zijn benen al raak ik hem aan met de slang, maar al pak ik een spons met water in een emmertje dat al een tijdje staat is het goed, ik denk dat dat het waarschijnlijk gewoon is, hij vindt het gewoon niet lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:12

Kawa staat echt te dutten bij afspoelen als hij gezweet heeft of het warm heeft.
Pak ik koud water moet ik op gaan letten dat hij niet gaat hangen in de touwen Lachen
Duidelijker kan denk ik niet Haha!

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:14

als ik een flinke bosrit heb gemaakt dan spuit ik zijn voetjes af. in de zomer als het lekker warm is dan spuit ik hem wel eens helemaal af.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:47

Nu spuit ik de benen af met koud water en waar het zadel heeft gelegen met warm water.
Het is niet goed om een paard na het werk met koud water af te spoelen, behalve de benen dan dat is wel weer goed.
Als het heel warm is spuit ik haar helemaal af met warm water, daarna met zweetmes erover en dan worden ze lekker koel. Het klinkt raar met warm weer met warm water afspoelen, maar het werkt wel.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:48

Uiteraard, lekker voor d'r juist!
Helemaal afspuiten en dan even een zweetmes erover. Met die warmte zijn ze zo weer droog Lachen

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:08

Ja hoor in de zomer wel is.

K_elly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:13

Heey,
ik maak er eerst nat en daarna smeer ik dr in met shampoo en lekker smeren, en dan het belangrijkste goed uitspoelen tot al het sop verdwenen is en daarna met het zweetmes en dr benen doe ik met een handoek. en inderdaad de hoofd met een vochtige spons omdat ze er niet van houd als haar hoofd nat is.

WAS Se!!!!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:01

zomers als het warm iselke dag. hij staat dan in de wei blijft netzolang bij het draad staan zeuren gewoon tuinslang erop hij draait zich zelf af en toe om zodat hij helemaal nat is.hij doet het helemaal zelf.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:06

Momenteel doe ik dit dagelijks na het werk, is het zweet ervan af (minder vliegen) en blijven zij mooi zwart (friezen) Hierna gaan zij weer lekker het land op.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:55

Als het erg warm is en ze is nat spons ik altijd ff af met lauw water. Ik stap eigenlijk altijd langer dan een kwartier droog dus meestal is ze al zo goed als droog en koud Haha! maar ze vind het wel erg lekker, staat altijd helemaal te genieten Ja

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:07

op het bedrijf waar ik werk worden de paarden alleen afgespoten als ze hard gewerkt hebben en helemaal bezweet zijn, in de lente en zomer krijgen ze nooit een zweetdeken op maar in de winter wel

geen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:53

ja ik doe zomers na het rijden mits het lekker weer is ik doe het hoofd niet ik ga tot ongeveer halverwege de hals en de rest van de hals met een spons te dicht bij de oren vindt ze namelijk niet fijn meestal steekt ze zelf haar hoofd nog even onder de slang

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:57

Wij hebben alleen koud water, dus ik moet het altijd met koud water doen. Maar ik spuit hem wel eens helemaal af hoor. In de winter eignelijk nooit, in de zomer wel Lachen Eerst wel rustig beginnen met zijn beentjes, en steeds wat hoger, dan vind hij het wel goed, maar ook wel erg fries. Had er liever warm water bij gehad natuurlijk, maar gaat ook goed zo Ja