Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Mooi kruidig grasland....ik hoop voor je dat het dan JKK vrij is....
pre schreef:zolang als het gras droog genoeg is als het verpakt is kan er niet veel meer mee gebeuren!
wij hadden dit voorheen ook een nooit problemen gehad, wel een enkele keer als het niet genoeg gedroogd was en dan verpakt!
dan word het voordroog, dus je moet hem goed zeggen dat het heel belangerijk is dat het goed gedroogd word!
Hij heeft mij aangeboden om het voor die tijd zelf te komen controleren of het droog genoeg is. Zou 5 dagen dan lang genoeg zijn? Het wordt 2 maal per dag geschud.

cano schreef:Cassidy schreef:Mooi kruidig grasland....ik hoop voor je dat het dan JKK vrij is....
spreekt voor zich....
cano schreef:Hij heeft mij aangeboden om het voor die tijd zelf te komen controleren of het droog genoeg is. Zou 5 dagen dan lang genoeg zijn? Het wordt 2 maal per dag geschud.
Maar de volgende droge periode. Het gaat niet zozeer om het schimmelen (wat natuurlijk ook niet goed is
) maar om de zuurtegraad van het hooi. Als je het nog wat vochtig verpakt, zoals met (voordroog)kuil,wordt het zuurder en wat wil ik dus juist niet. Ik weet dus alleen niet of de zuurtegraad nog veranderd als het als echt hooi (heel goed gedroogd dus) verpakt wordt, vandaar mijn vraag hier!
tienus63 schreef:Als het hartstikke droog is, kan je de kosten van het wikkelen in plastic wel besparen, tenzij je de balen buiten moet bewaren.
Als het gras kurkdroog is kan het zonder plastic bewaard worden.
cano schreef:Ik krijg net in een ander topic het bericht dat de zuurtegraad altijd veranderd vanwege het in plastic verpakken. Hoe droog het ook is. Dit werd de berichtgever verteld door silverlinde en een holistische dierenarts. Ik vind dit daarom dus niet geschikt voor mijn paarden en laat het dus in gewonen baaltjes persen.