Ik verzorg een KWPNer van 5 jaar. Nu heb ik de eigenaar zover dat ik het paard (staat nu in Erp) dat ik het paard dichter bij mij in de buurt mag zetten (woonde zelf vroeger in Erp). Ik woon nu in Walik en vind het zo moeilijk om een stal te vinden. Ik vind een paar dingen belangrijk voor mijn paard:
* Weide ruimte, minstens 4 uurtjes per dag.
* goede, schone stal.
* regelmatig voerschema
Wat luxe betreft vrag ik niet zoveel:
* een goede bak, het liefst een binnenbak maar een goede buitenbak mag ook.
* wasplaats (plekje met slangaansluiting is prima)
Na verschillende plekken geweest te zijn dacht eindelijk een leuke plek te vinden op een manege hier in de buurt, van de drukte van een manege zou ik weinig last hebben aangezien ik toch meestal voordat de lessen begonnen kan rijden. De stallen waren redelijk (sommige stonden in vieze stallen maar anderen in schone) alleen vond ik ze af en toe wel wat donker.De eerste keer was ik overdag gekomen en de paardjes stonden buiten. Ik dacht : mooi, hier komen ze lekker naar buiten. Ik ook nagraagde van hoe en wat en alles was veel belovend: de paarden krgen 4x per dag te eten, 2x brok, 1x kuilgras en 1x mais. De paarden kwamen elke dag van half 9 tot 1 uur naar buiten en ik kon gebruik maken van 3 binnenbakken (een hele kleine bak, een wat grotere bak en een grote bak) en er was een buitenbak aanwezig (de grond van deze was niet zo daverend) maar rijmogelijkheden genoeg dus. Bovendien is er een schitterend bos in de buurt. Ze hadden ook een kantine die er gezellig uitzag. Er was alleen geen goede dressuur instructeur vd manege uit maar. Wel was er een vrouwke les aan het geven en dat zag er goed uit. heb met haar staan praten en het schijnt dat ze dressuurles geeft tot GP nivo- zelf heeft zij Grand Prix gereden geloof ik. Zag er iig goed uit. Zij heette Annie v. Nunen. Kent iemand haar? ik heb dus iig wel al een instructrice.
Ik dacht dus dat ik eindelijk een leuke plek had. Ik ben er inmiddels best vaak geweest om zeker van te zijn dat wat ze zeggen waar is mar wat blijkt? De paarden komen dus echt niet elke dag buiten
van de wel 10x dat ik er geweest ben (variierend tijden van 9 tot 2 uur) zijn ze maar 2x buiten geweest
nou ja dat kan dacht ik, dan zet ik haar zelf wel buiten wat dat mocht daar, hadden ze liever niet maar als hun mijn paard niet buiten zetten dan doe ik het wel. Dus ik dacht- als ze al over de buiten zetten liegen wat van de rest? Nou, ik dus vaker gaan, de stallen ook beter bekeken, de meeste stallen waren vies en als ik in sommige stallen (lang niet allemaal hoor) voelde je het kletsen vd mest. aangezien mijn paard best gevoelig is voor mok en rotstraal dan zou ik dus zelf die stal elke dag in de gaten moeten houden.
Tja dan over het voeren. Ze krijgen idd 4x per dag te eten. overdag is het regelmaat er wel maar savond helemaal niet, soms krijgen ze om 10 uur te eten en andere tijden pas om 11 of 12 uur!. Ik vind regelmaat in de voerschema heel belangrijk.
Tja, dus deze stal wordt het zeker niet
Vind het wel jammer want het zag er op zich wel gezellig uit en er was net een stal vrij van iemand die net vertrokken was. Die stal had een leuke raampje naar buiten toe met een overzicht op iemands tuin
maar met deze
van slechte punten is mijn enthousiasme voor deze stall zwaar gedaald
Nu heb ik van iemand gehoord dat er een stal in hoogeloon is die net geopend is. daar ga ik me nu maar op orieteren.Hebben jullie dat ook of heb ik gewoon teveel eisen?