Wie scheert zijn wedstrijd paard niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:13

Helaas heb ik Fab alweer moeten scheren, ondanks een deken had ze al een behoorlijk dikke vacht en droogde na het rijden niet goed op. Dde kleur valt dit jaar mee na het scheren Haha! Misschien door het Vit E supplement???????
Het paard van Kaat staat op dezelfde stal, krijgt op hetzelfde moment een deken op, maar blijft mooi dun in de vacht. Die heeft haar paard nog nooit hoeven scheren!!!!!!!

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:45

Wij hebben Estor nooit geschoren en bij Duvel zijn we dat ook niet van plan. Verleden jaar had zijn baasje in een vlaag van creativiteit een kerstboom en een kerstklok op zijn kont geschoren. Godzijdank reed ik die winter nog geen wedstrijden, want anders had ze hem van mij echt helemaal mogen scheren, ik vond het géén gezicht. Maar ze heeft beloofd dat ze dat dit jaar niet weer gaat doen, want nu rijd ik wel wedstrijden met hem en ik wil echt niet voor l*l rijden.
Oja, en hij krijgt ook geen deken op, Estor heeft ook altijd alleen een zweetdeken gehad. Voor Duvel hebben we pas 1X een winterdeken nodig gehad en dat was toen hij midden in de winter koliek had, toen hadie het ook echt koud. Maar verder alleen maar een zweetdeken.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 03-10-02 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:48

Ik moet zeggen melano heeft nog helemaal geen dikke vacht. Heb nu denk ik zo'n 2 weken al een deken bij Melano op gedaan en zijn vacht is echt nog helemaal niet dik. Als dit zo blijft dan ga ik hara niet scheren hoor, waarom zou ik het doen als het dan niet nodig is. Maar als die echt een dikke vacht krijg dan ga ik hem wel scheren. Melano zweet ook wel vrij veel met de training. Maar ik moet dus nog eventjes afwachten wat ik ga doen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 23:02

De paarden staan al vanaf begin september bij mij met deken en het licht is altijd tot zeker 10 uur aan...

Mijn merrie en het Mondriaan ruintje hebben allebei veel bloed en zitten dan ook bijzonder mooi in het haar.
Ozep ook wel alleen die heeft meer de koeienhuid van zijn gelderse opa meegekregen, ben dus benieuwd hoe dat houd.
Voorlopig laat ik het haar nog even zitten...

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:16

Heb het een paard jaar gedaan, maar vorig jaar niet meer. Mijn ene valt wel mee, niet echt dik in het haar de ander krijgt wel echt een dikke vacht. Maar hij ziet er zo ongelukkig uit als hij geschoren is! Hij ziet er dan wel heel sporty uit, maar hij kijk zo sip Huilen Het is echt een koukleum en nadat hij vorig jaar vanwege de kou, ondanks het pak dekens, koliek heeft gekregen doe ik het dus niet meer. Dan maar met een witte teddy op wedstrijd Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:57

Ik scheer niet.
Mijn eigen start ik dan wel Z (maar zonder S&T, mag je dan wel ongeschoren:-)?) en die krijgt wel een wolletje, vooral op haar hals - ze wordt daar donkerder. verder is ze netjes glad.

Het andere paard staat nu nog dag en nacht buiten zonder deken (heeft een veulen, daar ga ik m'n dekens niet aan wagen). Zij zit echt nog dun in haar vacht, maar ik ben benieuwd hoe dat over een week of twee is.

Ze zijn allebei (donker)bruin en ik vind het dan sowieso nooit zo mooi om te scheren (daar worden ze zo grijs van).

Verder ben ik bang dat ze sneller verkouden worden als ik ze scheer, ze komen allebei overdag in het land (wel met deken, maar toch).

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 00:21

Even een vraagje tussendoor. Is het niet zo dat je als je een paard een keer geschoren heb dat je het jaar erna (bijna) niet meer hoeft te scheren ? Bram heb ik vorig jaar geschoren en hij zit nu heel strak in zijn haar. Een ander paard dat ik ken was elk jaar een bolliewollie en die hebben ze een keer geschoren is nu al een jaar of 2 mooi glad. Is dat gewoon toeval of klopt het ?

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:58

Dat is toeval hoor. Toon is twee winters geschoren en krijgt nu alweer een vrij dichte vacht. Lange haren krijgt hij niet, het is alleen heel erg dicht en hij zweet zich het apezuur met rijden. Kaminka heb ik nooit geschoren, zij blijft heel glad ondanks dezelfde verzorging als Toon. Het ligt dus echt aan het paard en niet aan het opdoen van dekens of zo.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:31

ik scheer mijn paardje nooit, ze krijgt we altijd een deken op in de winter. maar ze zou zowiezo nooit een dikke vacht krijgen. Volgensmij scheelt het ook niet veel in punten voor verzorging, heb zonder te scheren ook regelmatig een 8 gehad. nu krijg ik geen pnt voor verzorging meer, zit in M.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:34

Ik heb B'elanna nog nooit geschoren. Ben wel op tijd met de dekens opdoen. Ze houdt een superdunne vacht en ik krijg goede punten voor de verzorging.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 13:13

Citaat:
Dat is toeval hoor. Toon is twee winters geschoren en krijgt nu alweer een vrij dichte vacht. Lange haren krijgt hij niet, het is alleen heel erg dicht en hij zweet zich het apezuur met rijden.


Ik heb hetzelfde, iedereen roept telkens dat hij helemaal geen lang haar heeft, maar ik blijf droogstappen na het rijden...Haha!