Welke optie zouden jullie nemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Welke optie zouden jullie nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 16:09

Hallo,

Ik vraag me af wat nu het beste is:

Ik heb twee stallen op het oog (voor de mensen die wisten dat mijn paard in de schuur zou komen te staan, dit doe ik toch maar niet vandaar).

Stal nummer 1: Is een manege, weidegang in de zomer en stalling in de winter. Kosten zijn 240 euro per maand inclusief onbeperkt voer en sto (het stro is wel beperkt dacht ik), + 20 lessen en mogelijkheden tot vrijrijden in de binnen of buitenbak. Stalling ligt bij een mooi park en is voorzien van alle nodige luxe (van warm water tot grote kantine).

Stalling nummer 2: Is een pensionstal met ook weidegang in de zomer en stalling in de winter. Kosten zijn 150 euro per maand inclusief voer(beperkt), exclusief stro. Mogelijkheden om te rijden in een buiten bak. Stalling ligt ook bij een park en er is aardig wat luxe. Er zitten geen lessen bij (hebben ze niet).

Welke zouden jullie kiezen? Mijn voorkeur gaat uit naar de manege, ook omdat ik hier mijn vriendinnen heb maar de pensionstalling ligt weer in een veel mooier park..en aangezien ik van buitenrijden houd is dit idiaal. Mijn ouders zeggen dat ik de pensionstal beter kan nemen omdat deze goedkoper is, maar ik moet dan wel het stro nog zelf betalen dus is het dan echt zoveel goedkoper? Verder heb je bij de manege de mogelijkheid om de entingen goedkoper te krijgen omdat we ze samen inkopen, en is het er erg gezellig. Toch wil ik even jullie mening, ik hoor het graag.

Liess__

Re: Welke optie zouden jullie nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:13

Ik zou voor de manege gaan Lachen Als je op de pensionstalling nog zelf stro moet kopen. Zeg maar 3,00 euro per baaltje, half baaltje per dag erin (ja ik strooi wel lekker op) 3,00 per 2 dagen x 15 = 45 euro. Zit je ook al bijna op de 200 euro.

En op de manege heb je les en een binnenbak, wil je wedstrijden rijden kan je ook in de winter hem wassen (warm water)

En als je naar buiten wilt, moet je misschien iets langer rijden, maar heb je wel meer faciliteiten Lachen

[edit] Anders kijk je een keer bij de lessen of het je aanspreekt, als de manier van lesgeven niets vind zou ik wel voor de pensionstalling gaan, en zelf les nemen.

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:19

ik zou ook voor manege gaan. Als je lessen enzo erbij moet, ben je dat toch wel kwijt, en je hebt meer plaatse om te rije

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:19

ja voor de manege en je zegt het zelf ook al. Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 16:20

Kangaroo_Syl schreef:
Ik zou voor de manege gaan Lachen Als je op de pensionstalling nog zelf stro moet kopen. Zeg maar 3,00 euro per baaltje, half baaltje per dag erin (ja ik strooi wel lekker op) 3,00 per 2 dagen x 15 = 45 euro. Zit je ook al bijna op de 200 euro.

En op de manege heb je les en een binnenbak, wil je wedstrijden rijden kan je ook in de winter hem wassen (warm water)

En als je naar buiten wilt, moet je misschien iets langer rijden, maar heb je wel meer faciliteiten Lachen

[edit] Anders kijk je een keer bij de lessen of het je aanspreekt, als de manier van lesgeven niets vind zou ik wel voor de pensionstalling gaan, en zelf les nemen.

Het fijne is dat ik deze manege al ken vanaf dat ik op mijn 6e begon met paardrijden. Ik ben er opgegroeid, en ik ken er veel mensen. Het is er fijn, maar ik ben ook weer bang dat ik spijt krijg omdat het toch een manege is. Daar hoor ik vaak negatieve dingen over, en mij kennende laat ik me snel door dat soort dingen overhalen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 16:22

Lavien schreef:
ja voor de manege en je zegt het zelf ook al. Lachen

Eigenlijk wel he haha. Het is alleen wel zo dat je met een manege veel mensen heb die aan je paard zitten (aanzitten mag, maar sommige zijn vervelend). Je kan niet altijd in de binnenbak rijden want er zijn lessen e.d. Dus ik twijfel alsnog een beetje. Best moeilijk, als je ergens wilt gaan paardrijden is alles best, maar dan ga je een stap verder en dan is alles moeilijk en wil je het allerbeste.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:22

Waar zou je paard zich beter voelen?

Op een manege waar dus ook veel klein kindergrut rondstruint en het op ieder moment van de dag druk is of op een pensionstalling waar dus alleen mensen voor de eigen paarden komen?

En wat vind je paard van buitenritten?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:22

Ik zou zelf voor het pension gaan, tenzij je luxe wilt. Als bij de manege het stro ook beperkt is en je krijgt er nog een rekening achteraf bij wordt het wel heel duur. Plus in de zomer zal je vaker buiten dan binnen rijden aangezien je dat aangeeft, en is het snel verdient geld vind ik voor de manege. Althans, als je paard dan 24/7 buiten staat. En die lessen, als het niet klikt met de instructrice heb je een probleem, terwijl op de meeste pensions je een instructrice naar keuze kan laten komen.

Is het voor beide volpension of halfpension?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:23

Jij bent de enige die weet hoe jij die manege ervaart. Dat je vriendinnen er ook rondlopen is natuurlijk altijd fijn.

Aan de andere kant als het regent en je wilt graag rijden, maar er zijn lessen (waar je je bijv. niet voor in had geschreven) moet je buiten...Op de pensionstalling word het gewoon gewenning.

En je kan het altijd proberen voor een maand of 3/4 bevalt het echt niet kan je altijd nog naar de pensionstalling Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 16:26

Breghje schreef:
Ik zou zelf voor het pension gaan, tenzij je luxe wilt. Als bij de manege het stro ook beperkt is en je krijgt er nog een rekening achteraf bij wordt het wel heel duur. Plus in de zomer zal je vaker buiten dan binnen rijden aangezien je dat aangeeft, en is het snel verdient geld vind ik voor de manege. Althans, als je paard dan 24/7 buiten staat. En die lessen, als het niet klikt met de instructrice heb je een probleem, terwijl op de meeste pensions je een instructrice naar keuze kan laten komen.

Is het voor beide volpension of halfpension?

Ik heb geen idee ik denk dat je daaruit kan kiezen want er staat ook niets op de site, in het gesprek dat ik heb gehad zeiden ze daar ook niets over. Wat ook weer een nadeel is (daar kom ik net achter via de site) is dat op de manege een ponystal 240 euro is, een paardenstal is 300 euro en ik weet nog niet of ik een pony of paard wil (het is maar net wat ik tegenkom). En 300 euro voor een stal? Ik vind het zo overdreven, vooral vergeleken met de pensionstal die toch ook erg netjes is kwa luxe.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:29

LadyElmira schreef:
Hallo,

Ik vraag me af wat nu het beste is:

Ik heb twee stallen op het oog (voor de mensen die wisten dat mijn paard in de schuur zou komen te staan, dit doe ik toch maar niet vandaar).

Stal nummer 1: Is een manege, weidegang in de zomer en stalling in de winter. Kosten zijn 240 euro per maand inclusief onbeperkt voer en sto (het stro is wel beperkt dacht ik), + 20 lessen en mogelijkheden tot vrijrijden in de binnen of buitenbak. Stalling ligt bij een mooi park en is voorzien van alle nodige luxe (van warm water tot grote kantine).

Stalling nummer 2: Is een pensionstal met ook weidegang in de zomer en stalling in de winter. Kosten zijn 150 euro per maand inclusief voer(beperkt), exclusief stro. Mogelijkheden om te rijden in een buiten bak. Stalling ligt ook bij een park en er is aardig wat luxe. Er zitten geen lessen bij (hebben ze niet).

Welke zouden jullie kiezen? Mijn voorkeur gaat uit naar de manege, ook omdat ik hier mijn vriendinnen heb maar de pensionstalling ligt weer in een veel mooier park..en aangezien ik van buitenrijden houd is dit idiaal. Mijn ouders zeggen dat ik de pensionstal beter kan nemen omdat deze goedkoper is, maar ik moet dan wel het stro nog zelf betalen dus is het dan echt zoveel goedkoper? Verder heb je bij de manege de mogelijkheid om de entingen goedkoper te krijgen omdat we ze samen inkopen, en is het er erg gezellig. Toch wil ik even jullie mening, ik hoor het graag.
\\

Ik staa op een pensionsstal bevalt me prima!

Maar ze hebben al wat aan pensiongasten gevraagd of ze over illen gaan op vlas omdát stro moelijk te krijgen is..

dus hoe wil je dat gaan doen als er geen stro is??

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:30

Manege,
je hebt daar ook al vriendinnen dus is ook gezelliger.
Je kan lessen volgen.
Bent haast nooit alleen.

Vera_Quintin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:44

Het is volgens mij allebei wel mooi Knipoog er zitten allebei wel voor en nadelen aan:
het stro kost in iedergeval niet heel veel hoor -> ik deed 3 balen in één week en ik had hem elke dag superschoon! -> al het poep én pis eruit. één baal kost hier 2 euro ,, dus 6 euro in een week 6x4=24 euro per maand Knipoog dat is niet echt veel toch Haha!

Maare rij jij recreatief of wil je echt wedstijden rijden? Als je wedstrijden wil gaan rijden zou ik inderdaad naar de manege gaan maar als je vooral recreatief rijd zal ik als ik jou was naar de pensionstal gaan. Je pony zal het echt heerlijk vinden om buiten te rijden!!!!

Nou succes met kiezen Knipoog !

{ik zou zelf denk ik naar de pensionstal gaan Haha! }

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:49

Ik zou ook voor de pensioenstal gaan. Het is goedkoper en je kan ook nog lekker buitenrijden wat je graag wil!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 17:11

Vera_Quintin schreef:
Het is volgens mij allebei wel mooi Knipoog er zitten allebei wel voor en nadelen aan:
het stro kost in iedergeval niet heel veel hoor -> ik deed 3 balen in één week en ik had hem elke dag superschoon! -> al het poep én pis eruit. één baal kost hier 2 euro ,, dus 6 euro in een week 6x4=24 euro per maand Knipoog dat is niet echt veel toch Haha!

Maare rij jij recreatief of wil je echt wedstijden rijden? Als je wedstrijden wil gaan rijden zou ik inderdaad naar de manege gaan maar als je vooral recreatief rijd zal ik als ik jou was naar de pensionstal gaan. Je pony zal het echt heerlijk vinden om buiten te rijden!!!!

Nou succes met kiezen Knipoog !

{ik zou zelf denk ik naar de pensionstal gaan Haha! }

Ik rijd echt recreatief en denk dat wedstrijden er nooit van zullen komen. Pff ik wordt gek, moeilijk om te kiezen. Ik heb nog anderhalve maand om te besluiten, de manege en pensionstal hebben rond die tijd een stal vrij (daarom heb ik maar twee keuzes), en ik heb de tijd dus nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:57

Ik zou voor optie 2 gaan.
Binnenbak vind ik wel een pluspunt; maar ook weer geen 'must'.
Ben het dan ook gewend om zonder te doen.

Lessen op een manege of iets hoef ik ook niet, ik hoef enkel privéles
en regel iemand van buitenaf.

En ik vind de ligging bij het park een voordeel, evenals de lagere prijs.
Lees net dat bij optie 1 ook een park is, maar dan nog om de prijs &
vanuit mijn opzicht (zoals ik het nu ook gewend ben/en tevreden ermee)
zou ik dus de tweede optie kiezen. Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:38

Ik zou denk ik ook voor de pensionstal gaan, vind het gewoon lastig bij een manege omdat al die manegeruiters daar rond lopen en er ook lessen zijn e.d. En waarom zou je gaan vrijrijden, je hebt zelf toch ook een paard? Knipoog.
Alleen een nadeel van die pensionstal is dus het stro, maar als je dat weet te regelen, zou ik daarvoor gaan Ja.

depaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:45

Ik zou voor pensionstal gaan en ik zou als ik jou was in de buurt gaan rondvragen hoe duur een baal stro is dan kan je het ongeveer uitrekenen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:54

Pensionstal.. Extra voer en stro kosten je geen 90 euro in de maand.. Daarbij is een manege erg druk en staat dat mij altijd tegen, ik heb een x een half jaar op een manege gestaan maar ondanks dat er een binnenbak was reed ik altijd buiten, met zijn 12en in een bak vind ik geen vrijrijden meer Knipoog Al het kleine gespuis wat er rondloopt. Daarbij kon mijn paard niet voldoende los. Alle luxe was er en voor mij was dat best prettig, nu sta ik op een pensionstal en kan mijn paard uren zoniet dagen naar buiten, altijd plek om te rijden, veel meer rust en lekker zelf mijn stal doen en bepalen wat ze eet.

Stro is bij ons 3 euro per baaltje, het zijn wel redelijk grote balen. Ik strooi altijd flink op, en mijn merrie maakt er altijd een zooitje van maar ik heb ong 9 (27) balen nodig in de winter en 5 (15) als ze allen snachts binnen komen. Aan goed voer ben ik zon 25 euro pm kwijt in de winter (2,5 kilo, kruidenmuesli en sportbrok)

Daarbij als je je ergens niet op je plek voelt, of je paard niet, dan kan je altijd verder kijken.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:39

Ik zou voor de pensionstal gaan, vooral omdat ze daar in de winter ook buiten komen Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:40

Ik zou de pensionstal nemen. De lessen op de manege daarvan weet je niet wat voor een instructeur je krijgt. Bij de pensionstal spaar je geld uit en daarvan zou je priveles kunnen nemen. Bovendien zijn pensionstallen vaak iets rustiger.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 22:40

Ik heb nog even overlegt met mijn moeder en zij zegt ook dat ze de pensionstal fijner vind. Het is heel vlakbij haar huis (en bij de mijne, we wonen niet bij elkaar) en zo kan zij er ook makkelijker heen. Verder kan ik altijd een vriendin meenemen zodat het wat gezelliger is, dus ik ga hem reserveren. Ben nu wel blij met de keuze, en zoals al eerder is gezegt vind ook ik het erg druk op een manege met alle kinderen en mensen die willen paardrijden.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:47

LadyElmira schreef:
Ik heb nog even overlegt met mijn moeder en zij zegt ook dat ze de pensionstal fijner vind. Het is heel vlakbij haar huis (en bij de mijne, we wonen niet bij elkaar) en zo kan zij er ook makkelijker heen. Verder kan ik altijd een vriendin meenemen zodat het wat gezelliger is, dus ik ga hem reserveren. Ben nu wel blij met de keuze, en zoals al eerder is gezegt vind ook ik het erg druk op een manege met alle kinderen en mensen die willen paardrijden.

Ik denk dat je de juiste keuze maakt... En wel om alle redenen die al zijn aangedragen. Ook ik sta op een pension zonder binnenbak, maar goed, alles went. Heb ook op een pension gestaan met binnenbak, reed ik ook altijd buiten Clown En wat voor winters hebben we tegenwoordig nog?? En van een beetje regen ga je ook niet dood hoor Haha!

MyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 23:40

Ik zou voor de manege gaan. Veel minder zorgen enzo.

Tenzij je niet van de 'manegesfeer' houdt die op sommige maneges hangt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:44

LadyElmira schreef:

Ik sluit me helemaal aan bij Bitchy Witchy, ook ik sta op een pensionstal, en ik noch mijn paard zijn gesmolten of gaten in gevallen door de regen Tong uitsteken . Heel veel plezier met je paardje op je stal!