Stal raam maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dewindhoek

Stal raam maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 09:53

Sorry als deze verkeerd staat. Wist niet goed waar ik hem plaatsen moet.

Ik ga een box veranderen en ik wil daar graag een stalraam in plaatsen. Er zit nu een heel klein raampje in maar ik wil zo'n raam zoals die in de houten boxen zitten zodat er meer licht naar binnemn komt. Er moeten speilen voor zitten maar ik wil ook dat deze naar binnen kan kantelen zodat ik deze altijd een stukje open kan zetten.

Nu ben ik al even op internet aan het zoeken maar kan ze niet echt vinden (behalve bij de houten stallen maar daar zitten ze dan al ingebouwd en dan kosten ze los zo rond de 400 euro). Weet iemand waar je deze ramen voor een redelijke prijs kan kopen of laten maken. Of is er iemand die het zelf heeft gedaan en dit aan mij kan uitleggen.

Alvast bedankt

waterval123

Re: Stal raam maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:57

Dus als ik het goed begreip komt er gewoon een raam in die open moet kunnen en daarvoor spuilen die je ook naar beneden kan klapper?

Ons pap maakt dieren kooien ook paarden stallen, dus misschien als ze voor een raam zorgt dat hij er spijlen voor kan maken die ook naar beneden kunnen ( hij plaatst ook)

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 10:04

Nee ik bedoel zo'n raam als op de foto.
Alleen deze kan ook helemaal open en dat hoeft niet. Maar ik kon geen plaatje vinden waar het goed op te zien is.
Afbeelding

Ik hoop dat het zo duidelijker is

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:15

Oke, ik snap wat je bedoelt.
zo iets kan ons pap volgens mij wel maken, hij is nu niet thuis maar ik zal het hem laten zien en dan geef ik wel even een reactie

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:09

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom moet er per se een raam in? Kan je niet gewoon zonder raam? Is nog goed voor de frisse lucht ook, tenzij het natuurlijk gaat tochten.

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 17:12

Citaat:
Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom moet er per se een raam in? Kan je niet gewoon zonder raam? Is nog goed voor de frisse lucht ook, tenzij het natuurlijk gaat tochten.
.

Het is geen stomme vraag hoor maar ik ben inderdaad bang voor tocht. Het raam komt in een andere muur als de deur.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:44

waarom laat je niet gewoon zo'n gat maken met een deurtje dat af te sluiten is! veel beter

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 11:57

Dat is eventueel een optie. ik heb ook al aan een dicht stalraam gedacht. Dan word de stal ook wat lichter.
Alleen kan ik die niet echt een stukje open zetten

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:14

ook ik ben hier mee bezig
het is zomers zo warm op stal dat mijn man nu in de achterzijde 2 of 3 ramen gaat maken
hij koopt gewoon van die kantelramen bij de gamma of wat dan ook en de spijlen maak ik er later voor, misschien wel gewoon van draadijzer, dat heb ik er nu ook voor en werkt prima

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:58

Dat is inderdaad ook een slim idee en dan heb je ook geen last van het glas omdat er iets voor zit.
bedankt voor de tip