Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Casca schreef:hallo,
Mijn paard heeft nu steeds hele kleine mini witte teekjes, kleiner, veel kleiner dan gewone teken maar iedereen zegt dat het wel echt teken zijn.. Maar is er iets op de markt ter preventie bij paarden?? Voor honden en katten is er Frontline, maar voor paarden?? Ik ben er een beetje flauw steeds op mini-teken-jacht te moeten..
Kan iemand me helpen?

nu nog iets vinden wat die beestjes niet zo fijn vinden... 
en ik ga wat azijn op zn hoefjes doen, is dat niet schadelijk voor zijn hoeven?? Heb je er ervaring mee? (vraag het maar even voor de zekerheid
)
Paard weghouden bij bomen gaat idd moeilijk, hij staat juist in de wei met veel bomen langs de kant zodat hij wat schaduw heeft.. Ik zal er in het vervolg ook wat jodium op doen 
) ik dacht ook dat het baby's waren

ikke20 schreef:je kan je paard knoflook voeren blijven ze weg en de kroonrandjes met azijn insmeren. dan kunnen ze er niet omhoog kruipen verders kan je er niks aan doen. niet gaan beginnen aan die frontline druppels. is niet zo goed voor je paard.
tamary schreef:Ziektes overbrengen doen teken pas als ze klaar zijn met bloedzuigen (dus na 12-24 uur).
Casca schreef:@ikke20 : Knoflook? helpt dat ook tegen teken?? ik dacht alleen vliegen.. Kunnen het proberenen ik ga wat azijn op zn hoefjes doen, is dat niet schadelijk voor zijn hoeven?? Heb je er ervaring mee? (vraag het maar even voor de zekerheid
)
@Elzepelze : BedanktPaard weghouden bij bomen gaat idd moeilijk, hij staat juist in de wei met veel bomen langs de kant zodat hij wat schaduw heeft.. Ik zal er in het vervolg ook wat jodium op doen
@Passiepaard: maar luizen zijn toch zwart? en zuigen die zich ook zoo vast dat ze een klein/miniscule wondje achterlaten? En dan zou hij toch jeuk moeten hebben??
@snuffelhues: Waren die van jou ook wit? (het buikje dan) ik dacht ook dat het baby's waren