Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
zou bijna zeggen 'zie je wel' want de zwartkijkers onder ons hadden dit op voorhand al kunnen voorspellen en denk erom dat ze het de paardensporters nog heeeel moeilijk kan maken

Weet je wat, we geven het 3 maanden en dan gaan we al deze regels invoeren. Ik zie het al helemaal voor me: rijen paarden voor de slachthuizen, enorm veel maneges die hun deuren moeten sluiten, dus niemand meer die paard leert rijden waardoor we deze regel al overtreden: Wij hebben het recht niet om het lichaam van het paard aan te tasten door zonder kennis en goede begeleiding op zijn rug te gaan zitten. Ja, lijkt me echt een strak plan en heel erg haalbaar

Citaat:"Het natuurlijke gedrag staat wat ons betreft boven alles: boven economische belangen en boven vermaak van mensen."
maar daar hoor je ze dan weer niet over
Dat kan dan opeens weer wel?
) en rijden doe ik er ook nog niet op en als ik het wel doe met de juiste kennis van zaken.

Nadya schreef:Tja, er zijn weinig gevolgen voor mij. Mijn paard hou ik al zo natuurlijk mogelijk, hij is niet te dekken of te KI-en (ruin) en rijden doe ik er ook nog niet op en als ik het wel doe met de juiste kennis van zaken.
Maar als ik denk aan al die stalpaarden, die amper buiten komen voor sociaal contact, als ik denk aan de hengsten die ik 24 uur dagenlang binnen heb zien staan, als ik denk aan sommige maneges, als ik denk aan sommige dwangmiddelen die men gebruikt om een paard te laten doen wat een mens wil, tja, kom maar op met die regels. En over overschotten aan paarden; begin er gewoon niet aan als je paarden niet dat kan geven wat ze nodig hebben; een wei en vriendjes.
arno8 schreef:'Wij hebben het recht niet om het lichaam van het paard aan te tasten door zonder kennis en goede begeleiding op zijn rug te gaan zitten

Nadya schreef:Craighnet..???, dus IK ben egoistisch??? Doe effe normaal, zeg. Ik denk tenminste aan het welzijn van mijn paard. Dat gaat me voor mijn eigen gemak. En geloof me, een stal zou een stuk gemakkelijk zijn.
Hoe durf je zeg!!!
Cayenne schreef:Ik ga mijn paard niet zonder ijzers zetten omdat ik zo nodig natural moet zijn hoor, echt niet![]()
Ik ken trouwens in de weide omtrek geen "stalpaarden" of hengsten die er nooit uitkomen, en ik denk dat je dat enorm overdrijft, tenzij je met gegronde en bewezen cijfers komt.

...heerlijk!!