Solocomb MK III; Ideaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleming

Solocomb MK III; Ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:58

#Ymke#

Re: Solocomb MK III; Ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:01

ik gebruik die omdat ik echt een kluns met trekken ben. Het werkt hetzelfde een beetje als trekken. Je kamt de manen goed door, pakt een plukje "kamt" de rest omhoog en ipv trekt knipje het nu door.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:34

Ik gebruik hem. Ik trek wel eerst de manen en maak alleen de puntjes recht met de solocomb. Ik gebruik hem ook als ik gewoon even snel bij wil werken.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 09:21

Maar jullie hebben geen spijt van de aankoop ivm de hogere prijs? Dus dat je iets hebt, nou voor die prijs had ik het eigenlijk niet gehoeven?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:06

Ik vond het wel erg duur maar ik gebruik hem ook vaak en ik vind het resultaat netjes.
Ik moet eerlijk zeggen: als ik geen geld 'over' had gehad toen, had ik gezegd, dan maar gewoon manen trekken en iets minder netjes afgewerkt Knipoog

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:02

Ik heb hem ook en ik gebruik hem regelmatig,ik heb er zeker geen spijt van.
Wat bedoel je met vlakbij de manenkam?Je kan eraf halen zover als je wilt.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:06

Ik heb een Solocomb maar gebruik hem nooit. Nadat ik de allereerste keer de manen half gedaan had (Indra heeft nu wel een hele dikke bos manen) waren de mesjes al bot. Ding zit al jaren in mijn poetskist en wordt nooit gebruikt. Misschien moet ik het nog eens proberen. Maar ik knip de manen nu op een bepaalde manier (ik maak er eerst vlechtjes in, dan knip ik van ieder vlechtje een stuk af, en dan ga ik er nog wat in knippen met de uitdunschaar), en dat is gedaan op een kwartier en zit er ook natuurlijk uit. Trekken gaat niet bij mijn paard, dan gaat ze flippen, maar het resultaat met mijn knipwerk is zeker even goed als met die solocomb.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 10:22

Okey, en gebruik je hem gewoon voor de onderste laag manen, of gewoon voor de hele bos? Wat is gebruikelijk? Gaat dat bj trekken ook zo?