Wat moet je hier nu mee? (lang verhaal)finale

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 12:16

sja, als ik er dan ook nog bij lees dat ze het zadel en hoofdstel niet even opruimen, ze gaan rijden en ze gaan weer weg. Lekker gratis service, veel goedkoper dan bij de manege. Jullie worden ronduit gebruikt, sorry dat ik het zo zeg hoor. Ik vind dit gewoon niet fatsoenlijk. Jij ging uit van fatsoenlijke mensen en die zouden meer moeite doen, meer hun best. Immers, voor wat hoort wat. Niet dus. Het is triest voor dat meisje ja, maar misschien leert ze hier wel iets mee, wat haar moeder haar duidelijk niet zal leren. in ieder geval is het niet jouw taak om je op te offeren voor dat kind en dan maar slikkend en ergerend (wat ik ook zou doen in jouw plaats) dan alles maar toe te staan. Degene die zich maar moet offeren is haar eigen moeder. in de zin van tijd maken en wegbrengen. Het is toch ook HAAR kind?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 12:17

Ik heb dat ook gehad, dol enthousiast meisje, maar die moeder, gelukkig woonden ze in de buurt.
Ik had met de moeder en de dochter een aantal afspraken gemaakt van wat wel en wat niet, waaronder dus NIET rijden, toen dat eenmaal stiekem ging gebeuren omdat de moeder niet mee was ben ik ermee gekapt, ik zou je vriend met die moeder laten praten en anders ermee kappen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 09:09

Gisteravond een gesprek met Jeroen (=(v)echtgenoot) gehad.

Hij is van mening dat ik eerst met hun moet gaan praten en dan een beslissing moet nemen.
Hij begint nu dus te snappen met wat ik bedoel en waar ik mij aan erger/stoor.

Ik denk zelf dat ik en een gesprek voer met de moeder en er gewoon mee stop. Voor mijn eigen gevoel, en wat jullie al zeiden, wordt dit een gebed zonder einde...........

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:13

Nou, ik ben benieuwd hoe die mensen dat gaan oppakken. Ik hoop dat je ons dat verhaal niet zult onthouden want ik ben daar erg nieuwsgierig naar. Denk eraan, voet bij stuk houden he! We staan achter je.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 10:45

Je kunt wel met de moeder gaan praten maar eigenlijk staat je beslissing dus al vast.
Ach dan doe je het voor de schein dat het wat lijkt is verder iedereen daar weer te vreden mee de moeder heeft de redenen gehoord en Jeroen is blij dat je met haar gepraat hebt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 10:56

Mijn beslissing staat in zoverre vast:
As dinsdag ga ik dus met de moeder praten, mischien dat opa ofzo wel tijd heeft om met de dochter bij ons te komen, of dat de moeder haar week planning om kan gooien.
Is dit niet het geval, dan is het einde oefening..............
Om as dinsdag met 1 pony naar de vereniging te rijden en dan zeggen van, ja sorry met 1 X per week op de pony rijden neem ik geen genoegen dus het is afgelopen, vind ik dus geen optie.

Ik zie altijd het positieve in de mens (en ga daar door regelmatig op mijn snufferd, maar hou vol) en denk dat ze niet weten (horen ze wel te weten omdat ze het over een eigen pony hebben) dat het op deze manier van geen kant werkt.

Ik voel me niet gebruikt of misbruikt door hun, maar erger me er kapot aan dat ze de pony zien als een stuk speelgoed op batterijen: wil je rijden zet je hem aan en voor de rest van de week in de kast, bij wijze van spreken.

Dus ik verwacht eigenlijk al dat ik na volgende week dinsdag weer een pony beschikbaar heb voor een ruitertje met en tijd en welwillende ouders..........
En uiteraard hou ik jullie op de hoogte van de/alle ontwikkelingen.

En mijn dank is groot voor alle steun, reacties enz.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:37

Misschien kan je gewoon zeggen dat je ermee wilt stoppen en uitleggen waarom. Dat die pony beweging nodig heeft, en dan 3/4 keer per week. En dat jij niet de gene hoort te zijn die de pony opzadelt ed, als zij er op rijdt. Als ze echt graag door wil gaan zal ze je dan wel om een tweede kans vragen en kan je gelijk duidelijke afspraken maken. Vindt ze het niet erg om te stoppen zal ze zich erbij neer leggen dat jij ermee wilt stoppen.
Succes ermee!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:38

Oeps, had niet gezien dat er een tweede pagina was.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:16

jeetje zeg wat baal ik dat je zo ver weg woont Extreme duivel !! ik erger me kapot als ik dt zo lees Frusty ik zou het wel weten als ik dat meisje was! maar ok sterkte! en hou ons idd op de hoogte!

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 13:49

leg aan haar en haar ouders voor hoe jij het wil, en vinden ze dat niet goed, dan zeg je gewoon, mnouja dan jammer, maar ik wil het zo en anders niet! dat lijkt me het makkelijkst!!! Succes ermee

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:23

Gewoon een rekening sturen .
Dit heeft niets met een vriendendienst te maken. Jij wordt gewoon gebruikt en de pony ook. Je kan proberen om met de moeder te praten , maar een beetje helder denkend mens begrijpt echt wel dat je zo niet met zaken omgaat.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 20:03

Vanavond dus weer naar de les geweest met beide pony's en afgewacht wat de moeder zou zeggen, het verwachte: nou tot dinsdag....

Ik heb haar daarop verteld dat wanneer haar dochter niet minimaal 3 a 4 keer per week kwam rijden ik de pony niet meer mee zou nemen naar de les............
Ze zou het er over nadenken en mij bellen over hoe of wat want, die en die dag moest moeders naar school, op die en die dag zat de dochter op gymles, op weer een andere dag was er wel weer wat anders.

Ik heb haar daarop gevraagd hoe zij dat wilde gaan doen met een eigen pony, en dat dit zo dus absoluut niet werkt en ook ten nadele is voor zowel haar dochter als ook mijn pony.....

Dat zag ze dan wel in, en tja hoe ze dat gedaan zou hebben met een eigen pony wist ze dan ook niet......

Dus volgende week met nog maar 1 pony naar de les en Mandy blijft weer gezellig op stal staan als haar buurvrouw weer naar de les gaat....
Of ze moet alles al om kunnen gooien, wat ik dus niet verwacht, omdat ze dat anders al wel gedaan zou hebben......

Een van de moeders (haar dochter rijd een les later) vroeg wat ze betaalde voor de pony, niets.... En dan helemaal niet komen door de week? nee, dus.
Op advies van de dames daar, ermee kappen......

Jullie worden op de hoogte gehouden
Laatst bijgewerkt door Alane op 08-10-02 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:17

Bah bah bah! Wat walg ik daarvan!
Waarom zijn mensen niet blij met wat er zomaar in hun schoot geworpen wordt?
Damn, hier had ik als 'kindje' alleen maar van kunnen dromen!

Ik denk dat de enige oplossing is kappen, en een nieuw WEL willend kindje zoeken.. Dit schiet totaal niet op..
Heel rot voor dat meisje, maar dit is niet leuk meer...
Hopelijk vind je een leuk meisje met ouders die wel iets voor hun kind over hebben.. Succes ermee

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:50

WAarschijnlijk denken die mensen ook nog eens dat het allemaal niks kost. Wat denkt ze voor een eigen pony te moeten betalen maanderlijks? Want dan ga je echt wel geregeld rijden hoor! Je hebt het goed afgehandeld. Gelukkig was die vrouw wel voor rede vatbaar en ziet ze er gewoon van af zonder er moeilijk over te doen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 20:45

moeders heeft me zojuist gebeld......

Ze had niet geweten dat haar dochter vaker dan die ene keer per week les zou moeten rijden...
Kwam nog met de suggestie of dan een ander kind Mandy de rest van de week kon komen rijden en haar dochter dan naar de les kon gaan......
(heb een nieuw toetsenbord en nu heb ik geen vraagteken meer.....en de haakjes zitten ook niet meer op de plaats, die heb ik inmiddels weer gevonden vergeef mij)

Ze had tevens niet geweten dat ik een verzorger zocht......
En dat haar dochter op de manege ook maar 1 X per week had gereden....
en, en , en......ik word daar zo moe van...... Ze willen van alles voor hun kids maar mag geen moeite kosten. Nog een opmerking van haar, ik wil ook nog een beetje tijd voor mijzelf houden, ik ga de hele dag werken en de kinderen zitten op school, dus alles moet na schooltijd gebeuren

ikke haar gezegd, dat ik ook 3 kids, 2 honden, 1 kat, 2 papegaaien heb en 3 ponys, en ik ook mijn tijd moet inplannen om Britt te kunnen laten rijden, Kristy naar voetballen kan brengen en tijd kan besteden aan Pascal (dus de namen van mijn kids) en met Gijs (een van mijn honden) op cursus zit .......

Dus nu zit ik weer zonder bijrijder-verzorger in ieder geval iemand die mijn pony wil rijden (kostenloos) en er mee naar de ponyclub wil (dat moet hij-zij dan wel zelf betalen)

Percy

Berichten: 12077
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:51

Je kan beter zeggen dat je nog steeds zonder bijrijder/verzorger zit want in feite had je die toch al niet.
Het was meer zo dat jij een soort van manege-pony leverde (lekker goedkoop en gemakkelijk).

Ik denk dat je blij moet zijn dat je er nu vanaf bent want dit was een grote ergenis geworden.
[/u]

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 21:01

Ben ik ook blij om....
Maar vond het wel vervelend voor dat kind, wilde zelfs haar gymlessen opzeggen, maar mocht niet van de moeder.......

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:20

Poe , ik zie het al helemaal voor me en zit me hevig met je mee te ergeren , dit is natuurlijk al te gek en getuigt ook van 0.0 fatsoen en dankbaarheid van die moeder.

Ze doen nu net alsof ze jou/jullie er een plezier mee doen dat er een half uurtje op die pony gehobbeld wordt.

Maar zo te horen kan het beestje daar nooit beter van worden door het gebrek aan ervaring en het gebrek aan interesse.

Je hebt meer werk en veel meer ergernis (en zeer terecht want dit zijn geen manieren natuurlijk ! Misselijk ) dus je gaat hier alleen maar op achteruit , ik zie geen 1 positieve kant voor jou aan deze gang van zaken , maar wel heel wat negatieve kanten Haha!

Ik zou in jouw situatie ook een fijn kind willen met hart voor de pony , die thuis vandaan de ruimte krijgt om een heerlijke tijd met dat beestje te hebben Lovers .

Idd een vriendinnetje voor je eigen kinderen , voor je pony's en iemand die ook het bijbehorende werk een klein beetje uit handen neemt in ruil voor de mogelijkheden die ze bij jullie heeft.
Je hebt veel te bieden en er is vast een meidje dat dolgelukkig zou zijn met zo'n kans en je pony , je dochter en jezelf ook een goed gevoel geven.

Dumpen dus dit stel , netjes vertellen wat je verwacht (wat de pony verdient) zoals hierboven al gezegd werd. Willen ze dit niet dan is het over en is het voor alle partijen beter als het meisje weer lekker op de manege rond gaat hobbelen.
Hier heb je echt he-le-maal niks aan en het is voor dat kind ook niet leuk natuurlijk om zo gedumpt te worden en te voelen dat er ergernis is.
Ik hoop dat dit snel opgelost is , vreet energie dit soort dingen.
Wat een geluk dat je geen stal hebt verhuurd aan ze zeg !!!!!

Sterkte ermee...... Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:55

pony aangeboden:
minstens drie keer in de week tijd hebben(ongeveer 2 uurtjes per keer)dagen in overleg.
moet wel al kunnen rijden!
Serieus bezig willen zijn!
Niet bang om vies te worden!
geen eigendunk types!
spontaan en anthousiast.
Paardenvriend.
Liefst tussen de ... en de .... jaar oud.
Niet groter als.....
toestemming van ouders.

Zo'n advertentie kan haast niet mis gaan.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 09:26

Het verbaast mij dat je er uberhaupt nog zo lang mee doorgegaan bent.... Verward

Er zullen zat kinderen zijn die vaker willen/kunnen komen en je zeer dankbaar zijn voor het MOGEN verzorgen en rijden van JOUW pony!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 09:39

Die moeder wil jou met HAAR taken opschepen. Mooi dat ze de boom in kan! Wat een profiteur, dat ze zich niet schaamt. En een ander kind tussendoor laten rijden, zodat haar dochter les kan krijgen op die pony? Dan had ik toch mooi gezegd dat dat andere kind dan recht had op les. Het is maar goed dat je van die mensen af bent.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:28

Kun je nou dat meisje die vriendin niet vragen of zij wil komen rijden?? Als zei wel tijd heeft doorde week en ook wel wil kun je het toch proberen. Maar dan moet je haar ook de lessen laten rijden op de pony!!
Maar ik denk dat er ook wel andere kinderen zijn die willen!

Ik zou blij zijn dat je avn die mensen af bent!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:42

Jij bent een typisch voorbeeld van te goed voor deze wereld en je hebt nu mensen die daar dankbaar gebruik van maken. Stel een soort contractje op als ze zich er niet aan houden stuur je ze het erf af. Spreek gewoon af wat je van hun verwacht als je niets zegt zullen ze op deze voet doorgaan en net doen of hun neus bloed. succes en je hoeft je niet schuldig te voelen als je ze weg stuurt het is jou erf, jou pony, jou auto enz enz jij mag zeggen hoe je het hebben wil en als ze het niet aan staat bye bye