) schimmel.Volgens mij wil hij liever geen schimmel zijn want hij doet altijd zijn best om zichzelf zo vies mogelijk te maken. Als ik zoals afgelopen (pinkster)maandag om negen uur ´s ochtends moet starten, vlecht en was ik hem een dag van tevoren. Dan spuit ik hem in met equi shine en doe hem een katoenen deken om en hoop dat hij zich ´s nachts goed gedraagt. Helaas is dat 9 van de 10 keer een teleurstelling. Hij gaat liggen en volgens mij zelfs rollen zit hij dus weer onder de gele vlekken. De deken doet niet voldoende, het gaat er door heen en het schuift op.
Zoals afgelopen maandag is het te koud om hem te wassen (hebben geen solarium) en gaan dan maar met een wat geel doorschijnende schimmel op wedstrijd (waar we overigens nog wel gewoon een 8 voor de verzorging kregen).
Houtskool werkt ook niet genoeg.
Je hebt ook van dat spuitspul
hebben we ook één soort (weet niet meer welke) geprobeerd, ook niet genoeg.Nieuw vlas in de stal ´s avonds hebben we ook geprobeerd maar dan vindt hij het nog fijner om te gaan rollen
Ben dus een beetje ten einde raad en weet niet goed wat nu nog kan. Heb nu zitten denken aan een vliegendeken met hals en buikflap maar dat is fijnmazig en daar gaat het volgens mij ook doorheen? Iemand ervaring? Hoe doen jullie dat nou?
Moet wel zeggen dat het volgens mij minder was toen ze nog op stro stonden. Staan nu op vlas.

(ja soms wat plekjes) ben benieuwd ik volg dit even