Help paard breekt uit..!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

Help paard breekt uit..!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:45

hallo bokkers,

ik weet niet of het goed staat hier.. maar ik had een vraagje.. mijn paard breekt uit.. uit alles.. maakt niet uit of je 3 draden, 4 draden of 2 draden doet hij kruipt er gewoon tussen door (en ja met stroom aan) er staat voldoende stroom op de draaden.. ik heb alles al geprobeerd, zelfs het stroomdraad tegen hem aan houden maar niks helpt.. hij doet het gewoon.. nu gaat het goed zolang hij samen met een andere pony staat.. jammer genoeg vertrekt deze pony zaterdag en zit ik dus met een probleem.. goed natuurlijk hebben we wel wat meer paarden op stal.. maar dat zijn allemaal van die dressuur prikkies die zuinig op hun paard zijn en niet willen dat hij met een ander staat.. wat moet ik nu doen.. vind het wel fijn als hij gewoon lekker in het land kan ofzo.. zelf nog een pony kopen zit er voorlopig niet in.. Boos! ideetjes zijn altijd welkom Haha!

tnx liefs wendy

Alytje

Re: Help paard breekt uit..!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:13

Je hebt de oplossing al gevonden: Je paard samen met een ander paard in de wei zetten. Dat is de enigste en beste oplossing. Je kunt wel allemaal andere oplossingen proberen te verzinnen door minstens 5 stroomdraden te spannen, maar paarden horen gewoon samen te staan. Dus ga op zoek naar een ander paard wat bij jou paard in de wei kan. Er moet toch wel 1 stalgenoot zijn die zijn paard ook samen in de wei wil hebben? Verward Anders hebben je stalgenoten nog niet helemaal door dat paarden kuddedieren zijn Clown

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:40

Gelijk heeft hij, een paard hoort niet alleen maar met elkaar.
dus bij een andere pony latenstaan. Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:49

Mocht er geen stalgenoot zijn, die het paard erbij wil zetten, dan zou ik serieus overwegen om een andere stal te zoeken waar ze wel samen staan. Die van mij wordt ook gek als ze alleen moet staan.

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:53

een nieuwe batterij in het stroomapp wil ook nog wel eens helpen. De eerste dagen geeft zo'n nieuwe batterij een extra harde tik

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 11:19

nou geloof mij.. wij hebben ongeveer 10 paarden op stal staan en de meeste staan al met ze 2e of 3e.. maar de rest die pony's zijn oud en wil de eigenaar niet dat hij er bij staat de ander heeft weer een peesblesure en de ander is gewoon een zeikerd (a) dus ja wel jammer.. ik heb zelf nog een jonge pony ja dus wil zeker ook wel dat er meerdere pony's bij staan maarja als iedereen onze stal verlaat Tong uitsteken skiet ni op heh Boos!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:17

Misschien kan je in de zomer of over een paar maandjes nog een shetveulentje redden van de slacht! Bij ons krijg je ze dan gratis mee als je ze een goed tehuis belooft!!

leste_bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:50

heb ik ook gehad met me shetlander als hij dan los was dee ik een touw om sijn neus een dan strak trekken dan kon hij niks meer

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:57

leste_bounty schreef:
heb ik ook gehad met me shetlander als hij dan los was dee ik een touw om sijn neus een dan strak trekken dan kon hij niks meer

jeetje zeg Slapen lekker aardig een touw om z'n neus en dan flink aansoeren...

het probleem is waarschijnlijk niet als hij los was dan hij dan nog gestraft moet worden Boos! maar kan je niet in je omgeving kijken of niet iemand een shetje heeft waar toch niemand wat mee doet? en dat je die er dan bij zet?

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:25

heey ik heb van de week een weitje voor hem gemaakt met onder een dun draadje, midden een dik draad en boven weer een dun draadje.. so farr so good.. enne hij heeft een vriendje erbij.. en dat gaat super goed..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:59

Gelukkig, anders zou de enige optie denk ik zijn zo'n 'kippengaas' hekwerk te plaatsen, en die zijn aardig duur :S

Hoe en waar kun je trouwens shet veulentjes redden van de slacht? We willen die van ons wel laten dekken, maar zo te zien is ze óf niet hengstig, óf ze is gewoon stront eigenwijs en trekt zich al weeeeken niets aan van hengsten.