Manen nou wel bijpunten ofniet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pradaatje

Manen nou wel bijpunten ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 13:57

Nou de titel zegt het al, in het ene blad lees ik, puntjes bijpunten.. In de andere staat weer niet doen. Dus wat is het nou eigenlijk?
Doei!

friesiszwart

Re: Manen nou wel bijpunten ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:18

Ik doe niets aan de manen zoals knippen op bijpunten. Alleen antiklit en zo nu en dan borstelen. Manen gaan over de boeg.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:42

ik doe ook niks aan de manen. mijn paard krijgt door het knippen alleen maar dode punten in zijn manen en ik wil het ook niet trekken omdat hij niet zo'n dikke bos manen heeft. dus ik laat het lekker groeien. iedere dag beetje door kammen en soms anti-klit erin. op wedstrijden is zijn de lange manen ook geen probleem, want ze zijn zo dun dat als je er een knotje van maakt het knotje een normale formaat heeft, dus hij krijgt niet van die grote knotjes.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:28

Heel af en toen nemen we de manen in de hand.. laten hand naar beneden glijden.. puntjes die onderaan iets uitsteken knippen we af.. niet recht want dat zie je..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 06:32

geldt dat het zelfde voor de staart? mijn paardje begint namelijk allemaal dode untjes te krijgen lijkt wel. ik vroeg me ook af of ik dat nou moest knippen of niet...

Loontje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 06:36

De staart knip ik eens in de zoveel tijd af. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij er op komt te staan.
Je pakt de staart dan vanuit de staartwortel en tilt hem iets op. Zo glij je met je handen naar beneden, en knip je hem recht af. Als je dit niet vanuit de staartwortel doet, zal de staart scheef worden.

Succes!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 06:37

ik knip wel altijd de punten van gingers manen. Ze zijn vrij lang en als ik ze niet bijknip dan wordt de onderkant veel te dun. Ook van de staart knip ik de punt af, want die groeit erg snel en ik wil voorkomen dat ze erop gaat staan. En sinds een tijdje ben ik ook begonnen met de punten van haar voorlok bij te houden omdat die helemaal dood was en ik merk nu al veel verschil dat hij er veel beter uit ziet en beter groeit.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:05

Vaak lijkt het er wel voller door, dus ik weet niet wat jij liever hebt? Knipoog
Lange manen die er misschien niet zo vol uit zien, of iets kortere manen die er wel vol uit zien.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:14

T ligt er maar aan hoe vol of dood de manen zijn. Als ze dood zijn aan de onderkant kun je beter de puntjes bijwerken, daarvan gaat het er voller er gezonder uitzien! Maar als je manen er gewoon gezond uitzien, zou ik er nix aan doen! Mijn fries heeft ook lange manen en het enige wat ik ermee doe is af en toe anti-klit erin en doorborstelen, maar zelfs dat zo min mogelijk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:05

de manen knip ik bij met een efileerschaar, zodat het er natuurlijk uit ziet

de staart knip ik eens in de twee maanden bij, een flink stuk eraf, zodat het weer gezond oogt en niet zo erg klit

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:50

Ik knip ze een keer in de zoveel tijd bij, als ik dat niet doe worden haar manen heel dun (en dat zie je heel goed) en vind korte manen ook leuker staan.
Bij de staart doe ik hetzelfde, als ik die niet bij knip word die ook steeds dunner, en dat moeten we niet hebben! Tong uitsteken Vork

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:45

Ik trek de manen alleen als ik zie dat ze veel dode punten heeft
En de staart heb ik toen ik haar kreeg [als verzorgpony] bij geknipt [recht] en ik knip het pas weer bij als ik zie dat de staart weer lelijk word maar dat duurt nog wel een tijd