Ik ga wel op kamers (5 uur per dag reistijd is echt niet te doen) en ik laat m'n paard staan waar ze nu staat (op 4km van het huis van m'n ouders).
Ik vind het t niet waard om haar weer te verhuizen. Daarom heb ik ruim een half jaar geleden besloten om haar op een stalling te zetten waar ze 's winters ook overdag naar buiten kan, en waar ze gemest en gevoerd word. Zelf ben ik van vrijdag tot zondag thuis en kan haar dan rijden, voor 2 of 3 dagen door de weeks heb ik een bijrijdster gevonden.
Ik wil haar niet verkopen, ze is een ideaal paardje, en ik ben te dol op haar. De hoofdzakelijkste reden om haar niet te verhuizen is dat ik haar de stress niet aan kan doen. Als ze een nieuw weidemaatje heeft is ze 2 weken van slag, en na de verhuizing van een half jaar geleden heeft het 4 maanden gekost voordat ze zich weer prettig ging voelen. Nog een reden om haar niet mee te nemen is dat ik niet weet hoe veel tijd ik buiten m'n ingeroosterde uren nog nodig heb voor m'n schoolwerk, en ik in het weekeind naar huis ga, wat al snel neer zou komen op het feit dat ik dan nog maar een of 2 dagen per week tijd voor haar heb.
Maar ik ben ook wel benieuwd hoe andere studenten dat oplossen, en hoe mensen die eerder gestudeerd hebben het hebben opgelost. (verkopen is voor mij gewoon echt geen optie, dan ga ik haar wel als fokmerrie gebruiken de komende 3 jaar)