een paard + op kot gaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_

een paard + op kot gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 15:45

Volgend jaar ga ik op kot in leuven, en wou graag mijn paard meenemen, vooral omdat hij nog heel jong is, en met regelmaat gereden moet worden.
nu was mn vraag of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik hoor zo weinig mensen hierover, terwijl er toch veel studenten met paarden moeten zijn?
Hoe doen jullie het?
Heeft iemand mss goede tips voor pensionstalling in de omgeving van leuven?

inge81

Re: een paard + op kot gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:05

Ik heb destijds mijn pony verkocht, alleen al omdat ik zag hoe het mijn nicht afging (na een half jaar uiteindelijk haar paardje alsnog kunnen verkopen).

Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor studie je gaat doen, ik moest veel onderzoeken buiten school (op de bedrijven zelf) doen en was dan regelmatig meer als 2 dagen niet op mijn kamer.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:13

ik ben studfent met eigen paard. staat gewoon hier in de buurt waar ik woon en studeer;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:47

Ik ben speciaal voor mn paard dicht bij huis gebleven Bloos (terwijl ze toen nog niet eens van mij was). Ik ga vanwege mjin paard voorlopig ook niet op kamers. Ik wil haar niet verhuizen.

Natuurlijk is het mogelijk, maar wat in de weekenden? Ga je dan weer naar je ouderlijk huis, blijf je elk weekend in je studie stad... Juist in de weekeinden zou ik juist mijn paard bij me willen hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:14

Ik ga wel op kamers (5 uur per dag reistijd is echt niet te doen) en ik laat m'n paard staan waar ze nu staat (op 4km van het huis van m'n ouders).
Ik vind het t niet waard om haar weer te verhuizen. Daarom heb ik ruim een half jaar geleden besloten om haar op een stalling te zetten waar ze 's winters ook overdag naar buiten kan, en waar ze gemest en gevoerd word. Zelf ben ik van vrijdag tot zondag thuis en kan haar dan rijden, voor 2 of 3 dagen door de weeks heb ik een bijrijdster gevonden.

Ik wil haar niet verkopen, ze is een ideaal paardje, en ik ben te dol op haar. De hoofdzakelijkste reden om haar niet te verhuizen is dat ik haar de stress niet aan kan doen. Als ze een nieuw weidemaatje heeft is ze 2 weken van slag, en na de verhuizing van een half jaar geleden heeft het 4 maanden gekost voordat ze zich weer prettig ging voelen. Nog een reden om haar niet mee te nemen is dat ik niet weet hoe veel tijd ik buiten m'n ingeroosterde uren nog nodig heb voor m'n schoolwerk, en ik in het weekeind naar huis ga, wat al snel neer zou komen op het feit dat ik dan nog maar een of 2 dagen per week tijd voor haar heb.

Maar ik ben ook wel benieuwd hoe andere studenten dat oplossen, en hoe mensen die eerder gestudeerd hebben het hebben opgelost. (verkopen is voor mij gewoon echt geen optie, dan ga ik haar wel als fokmerrie gebruiken de komende 3 jaar)

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:23

Ik studeer ook in Leuven maar heb mijn merrie thuis staan. Ze staat daar 24/24 en 7/7 buiten. Voor echt te trainen is dit compleet niet ideaal maar voor wat te recreatie rijden gaat dat goed. Het scheelt wel dat ze superbraaf is zodat ik er gewoon kan opstappen en wegrijden.

Het ligt heel aan welke richting ge gaat doen om te zien of het gaat. Als ge universiteit doet is er veel kans op springuren waardoor de tijd nog krap kan zijn. Voor goede stallen denk ik dat ge een goede fiets nodig hebt (of een stalling die met de bus te bereiken is).
Ook ligt het aan de eisen die ge stelt aan uw stalling (en bedenk dat die waarschijnlijk duurder is dan in limburg).

In dit topic zijn heel wat Belgjes uit de omgeving van Leuven: viewtopic.php?f=34&t=697026&hilit=

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:28

Ik ben thuis blijven wonen voor mijn paard. Om de reistijd te beperken zocht ik een universiteit in de buurt van mijn woonplaats (keuze uit Antwerpen, Rotterdam en Tilburg... Antwerpen was eerste keus, maar geen leuke studies voor mij, dus Tilburg geworden) en zo is het allemaal goedgekomen.

Maar een vriendin van mij ging op kamers en vond geen geschikte bijrijder, die heeft erg veel problemen gehad tot nu toe maar houdt stug vol. Als je wilt, kan alles natuurlijk!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:24

hoi,

ik heb mijn paard verkocht toen ik ging studeren in antwerpen. waar ik nu tot heden nog spijt van heb. ik dacht geen tijd voor haar te hebben maar ik ben na een half jaar gestopt met de opleiding. op het HBO in delft heb ik genoeg tijd gehad om paard te rijden en paarden te verzorgen.

denk goed na over hoeveel tijd je opleiding gaat kosten. maar opzich hou je genoeg tijd over om leuke dingen te doen. en er is in een studentenstad altijd wel iemand te vinden die jouw kan helpen met je paard.

succes

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:38

Ik woon niet meer thuis, maar heb toch twee paardjes. Als je je paard in de buurt kan stallen lijkt het me geen probleem.

Ik heb die van mij dag en nacht buiten staan, dus het is ook geen ramp als ik een dagje niet ga.

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:48

ik woon al weer 4 jaar op kamers. In het begin stond het paardje nog in de woonplaats bij mijn ouders. Ik reisde elke dag 1,5 heen en weer om naar mijn paardje te kunnen.Ik had niet veel colleges en het was nog wel te combineren. Ik had een bijrijdster, die als ik stage liep, kon rijden en vertroetelen.
Toen de stal er mee op ging houden heb ik mijn paardje tijdelijk(5 maanden) naar een andere stal in de woonplaats waar mijn ouders verhuisd. Omdat ze daar geen weide hadden heb ik nu sinds een jaar mijn paardje in de bilt staan.
Nu kan ik elke dag gaan als ik wil, hij staat in de zomer 24/7 buiten en de stal is redelijk luxe. Prima geregeld. Met de ov kan ik zo naar de stal, 20 min.

Ik heb wel een drukke studie, 4 stages is 4 jaar en ik ben ook nog lid geworden van een studentenvereniging. Ik heb ervoor gekozen om tijdens de drukkere periodes van mijn studie geen wedstrijden te rijden.
Ik vind het geen probleem om mijn paardje te verhuizen, hij reist met mij mee waar ik woon. Ik zorg dat het een stal is die bij hem past en dan went ie snel.
Vriendinnen hebben hun paard verkocht toen ze gingen studeren en ik heb het niet gedaan. Ik heb gekozen om sommige feestjes te laten schieten ( niet veel Knipoog ) en mij paardje te behouden. Het is goed te combineren.