Manen inkorten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleming

Manen inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 13:12

Heey!

Na de FAQ gelezen te hebben, weet ik nog steeds niet wat ik nu moet doen. Trekken of knippen of snijden, of dat wat er allemaal nog meer kan?

Mijn paard heeft gewone volle manen, denk ik. Ze zijn donkerbruin/zwart, maar er zitten ook een aantal grijze tussen, die wil ik er graag uit. Toen ik mijn paard kocht (Heb haar net 3 maanden) waren ze zo dat ze mooi naar een kant hingen en ze waren op een rechte lijn. Inmiddels zijn ze gegroeid en gaan ze steeds naar twee kanten hangen. Ik wil het dus weer zoals het was, maar ik weet niet goed hoe ik dat nu moet doen? Kan iemand helpen?

Xx Fleming! Lachen

polman

Re: Manen inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:26

ik heb zelf ook geen pony Haha! maar ik denk gewoon met een schaar die dikke mannen kan knippen of zou dat niet kunnen Ach gut ??????
groethjes chantal

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:29

De manen naar 1 kant laten hangen kun je doen door vlechtjes te maken in nat haar naar de kant waar jij de manen wil hebben.
Die laat je dan 2 dagen zitten, daarna blijven de manen meestal wel naar 1 kant zitten.
Ik zou NIET knippen, liefst trekken, ook omdat ze naar 2 kanten vallen lijkt het me dat de manen wat dik worden.

polman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:34

maar wil je eenskant manendan??
want dan moet je denk gewoon aan de kant waar het meest manen zit niet knippen en waar het weinigst zit wel
knippen. denk ik hoor. Ach gut Ach gut

polman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:36

wat 2 mailtjes boven mij staat kan je denk beter doen dat is handiger Tong uitsteken Tong uitsteken OK dan! OK dan!

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 15:39

Nou, de manen vallen eigenlijk uitzichzelf al naar een kant, maar omdat ze nu wat langer zijn gaan ze sneller naar de andere kant hangen. Het gaat een beetje slordig zitten dan. Hoe doe ik dat dan precies, dat trekken?

polman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:40

ik snap soms egt niet waarom sjetjes pony's of paarden zo vet duur zijn ik heb een pony gezien van 2750 Geld, geld!
ik snap dat egt niet hoor.

polman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:40

jullie wel

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:44

Polman, het is niet de bedoeling dat je dit topic gebruikt voor jouw eigen vragen.
Ik zie dat je nog weinig posts hebt, lees anders even de Bokt-regels door, dan snap je wat precies de bedoeling is. Lachen

TS, het is moeilijk om het manen-trekken van achter de pc uit te leggen.
Misschien als je de zoekfunctie gebruikt, dat je een topic vindt waarin het wat preciezer uitgelegd wordt.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:03

Als ik jou was, zou ik ze zeker níet knippen!!
Van knippen worden ze ontzettend lelijk.

Trekken of 'snijden' is het beste, daarmee krijg je het natuurlijkste resultaat. Verder hangen de manen bij mijn paarden aan 1 kant, dus daar kan ik je niet mee helpen Lachen
Succes ermee!

Iwan_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:08

Niet knippen hoor dat word echt heel lelijk! Snijden of trekken lijkt me het beste!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:11

Ik zou absoluut niet knippen! Dat heb ik een tijdje geleden bij mn vzpaard geprobeerd en dat werd zo lelijk dat ik zijn manen er maar helemaal heb afgehaald. Hij heeft nu dus een fjordenkapsel.

Om ze naar een kant te laten hangen moet je ze inderdaad nat invlechten en een paar dagen zo laten zitten.

AmandieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:13

knippen zou ik ook echt absoluut niet doen... ziet er echt niet uit... als ik jou was zou ik het gewon proberen te trekken..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:19

Als je ze trekt worden ze ook dunner en vallen ze wel weer naar één kant waarschijnlijk. Ik zou even iemand vragen die je kent die bijvoorbeeld wedstrijden rijdt om het even voor te doen bij jouw paard zo leer je het het makkelijkst.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 17:42

Heel fijn allemaal die reacties van wat jullie wel en niet goed vinden. Maar dit heb ik net ook allemaal in de FAQ al gelezen. Ik wil eigenlijk ook graag weten wat dat snijden en trekken dan precies inhoudt, wat het doet en vooral of de manen dan ook op 1 lijn zitten. Toch bedankt hoor! Knipoog

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:57

Tja.. als je goed trekt en/of snijdt dan komen de manen op 1 lijn Knipoog oefening baart kunst. Bij snijden dun je ze niet zoveel uit en bij trekken meer. Met trekkammetje trek je namelijk haren eruit en haal van andere haren er een stukje af. Bij snijden snij je alleen een stukje van de haren.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:51

Dat zul je beter aan iemand irl kunnen vragen, het is over internet nogal moeilijk uit te leggen..

LiekJuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:55

Ik knip eerst altijd de maat wat ik wil er gewoon recht af, en daarna ga ik met de schaar een beetje verticaal knipjes maken zodat het niet 1 rechte lijn is, maar ook weer niet /\/\/\/\/\ ..

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:07

Ik zou trekken of snijden, niet knippen! Lachen
Als de manen dan nog niet mooi naar 1 kant hangen dan moet je ze invlechten en er dan
ook knotjes van maken. Dat 1 a 2 dagen laten zitten.