Natascha schreef:pas maar op met smeermiddeltjes die branden. Ten eerste loopt een paard dan met pijn in z'n mond. En als ie er dan wel af weet te blijven heb je kans dat hij het op z'n tong gaat staan doen of op z'n voorbenen. Ik heb zulke paarden wel eens gezien en dat zag er behoorlijk maf uit. Mijn eigen paard zuigt ook lucht maar niet zo heel vaak. Eventjes na het eten en om negatieve aandacht te krijgen. Hij kan gelukkig wel z'n miracle collar om. Ik zou het idd ook met een bontje proberen als de wond eenmaal over is.
Ik heb dat brandende goedje aangeraden gekregen van mijn baas (die is dierenarts
) ik neem aan dat ie het niet zou aanraden als het schadelijk zou zijn. Toen ik de groothandel had opgebelt zeiden ze me dat het uit de handel is gehaald. Ik ga morgen proberen om idd bij Boehringer in iedergeval dit spulletje te bestellen, als het niet helpt is het altijd nog goed voor mijn spierpijn
Thanx Margreet
Even over die Miracle collar.......hij heeft dat ding dus al 2 jaar om en ineens kreeg hij er wondjes van, ik heb toen die band 4 weken af gehad om alles te laten genezen en toen heb ik hem weer omgedaan en nu helemaal omringt met echte schapevacht, dus niet alleen achter en voor zijn oren maar ook bij zijn keel en nog kreeg hij er dus wondjes en smetplek van. Helaas kan ik Nappes niet de hele dag in de wei zetten omdat de faceliteiten er niet naar zijn. Nergens hier in de buurt trouwens, en ik ben juist naar deze stal verhuisd omdat hier de meeste faceliteiten en mogelijkheden zijn. Hij gaat elke dag minimaal 2 uur naar buiten, heeft 4 voerbeurten per dag en genoeg afleiding, wordt elke dag gereden in het bos.......wat wil een paard nog meer
Hij heeft het dus absoluut niet slecht al zeg ik het zelf! Maareh......alle tips zijn nog steeds welkom hoor, ik ga ook die buis eens uitproberen.....