Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en dan 1 keer per week uitkammen en af en toe wassen
). Het is eigenlijk ontwikkeld voor mensen, maar wordt nu vooral in de westernwereld voor paarden gebruikt. Echt heel fijn spul, je hebt er maar een druppel van nodig.
. Manen met een borstel heel voorzichtig. en het resultaat van de staart is, lekker mooie volle dikke bos! en daar ben ik trots op
. dus ik raad iedereen aan, 1x in de maand een keer de staart uit te pluizen en het daarbij te laten, en alleen bij bijv. speciaale gelegenheden de staart te borstelen
.
in_ge schreef:Dat doe ik ookIk was eigenlijk wel benieuwd naar hoe jullie de manen/ staart verzorgen?
zelf borstel ik elke dag dr manen en staart door, en spray het zo 2x per week in!
Dr manen blijven er goed verzorgd uitzien! Wat jullie??
. Voor een wedstrijd was ik ze ook meestal, ligt er wel aan hoe warm/koud het is. 

_sjors_ schreef:De manen borstel ik dagelijks en aan zijn staart doe ik zo min mogelijk. Af en toe wassen als hij te vies wordt, dan antiklit erin en laten drogen. De volgende dag pluis ik hem dan uit en haal de klitten eruit. Als de staart nog nat is, lukt dat meestal niet zo goed. De staart borstelen doe ik in ieder geval nooit, mijn ervaring is dat als je er zo weinig mogelijk aan doet, dat ie dan het mooiste blijft en ook steeds dikker wordt.