Vraag over onderhoud weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Vraag over onderhoud weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 07:16

De weide die bij ons toekomstige Haha! huis zit daar hebben twee ezeltjes in gelopen.
Moet de weide nog een speciale behandeling hebben alvorens onze paarden erop kunnen?
Ik heb wel eens gehoord dat ezels toch ziektes bij zich kunnen hebben? Dat je daarom ook geen ezels en paarden bij elkaar kan zetten?

dolor

Re: Vraag over onderhoud weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:35

volgens mij kan je ze er gewoon opzetten. ezels zijn wel vaker gezelschap dieren voor paarden, dus volgens mij is het geen probleem. ik weet natuurlijk niet hoe de wei eruit ziet, dus ik kan niet zeggen of je het moet inzaaien ofzo.

Wiesje

Re: Vraag over onderhoud weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:45

Ezels kunnen last hebben van longwormen. Deze kunnen dodelijk zijn voor paarden/pony's.
Hoelang hebben er geen ezels op het land gelopen? Je zou dan aan de hand van de cyclus van longwormen kunnen kijken of je er verstandig aan doet om er direct paarden op te laten.
Verder is het natuurlijk zowieso van belang of de weide nog in goede staat is of dat er voornamelijk onkruid groeit.