Staart aangevreten wat te doen ?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brammetje16

Staart aangevreten wat te doen ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 15:56

Hallo,
Zo als de titel al zegt, de staarten van mijn paard en het paard van rakkertje13 hier op bokt worden op gegeten, de staart van mijn paard valt nog te overzien maar de staart van Allejandro zit niks meer aan.
Ze staat samen met nog 4 andere paarden in een plak land waar o.a jaarlingen bij in staan, wij hebben zo het vermoeden dat deze er aan zitten, want sinds de jaarlingen er bij staan blijft er niks meer over van de staarten.(optie om de paarden er weg te halen hebben we nog niet)
Nou hebben we er al een anti bijt in gedaan maar dit heeft geen effect, wie heeft ervaring met andere producten of andere methoden?

Allejandro voor:
http://img527.imageshack.us/img527/471/dscf0019fn0.jpg
Allejandro na:
http://img527.imageshack.us/img527/9679/img4118kv5.jpg

Groetjes Nadine

Tivara

Re: Staart aangevreten wat te doen ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:58

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb Anti-Bijt gekocht bij de Welkoop, maar kan nou niet echt zeggen dat ik meteen verbetering zie helaas

Ik hou dit topic even in de gaten.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:58

je kan sambal of mosterd is proberen.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:04

Inderdaad sambal. Goed de staart er mee insmeren en dan wel blijven kijken dan zie je hele leuke reacties. Ze doen het nooit weer. Wel een beetje gemeen maar ja; liever een beetje brand in hun mond dan de staart van je paard zijn kont. hahahaha

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:04

Sambal of mosterd??? Euhm okay Haha!
Is dat veilig om(ook) op de staartwortel te smeren ivm branden ? Want ook daar wordt hij nogal aangevreten .. gewoon van boven af. En de rest van onderen wordt dus vanzelf meegenomen ..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:05

Gelbrich schreef:
Inderdaad sambal. Goed de staart er mee insmeren en dan wel blijven kijken dan zie je hele leuke reacties. Ze doen het nooit weer. Wel een beetje gemeen maar ja; liever een beetje brand in hun mond dan de staart van je paard zijn kont. hahahaha

Wist ik maar wie het deed Haha! Hahaha .. Nee hij (of zij) doet het nooit als ik of mn vriendin er ben, enkel als wij weg zijn ofzo *LOL*
Ik hoop dat hij het afleert, ga het wel proberen dan!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:06

Mijn vader houdt erg veel van sambal, dus ik mag vast wel een potje lenen uit de kast Duivel

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:07

Zorg er voor dat het alleen op de haren komt, kan mij anders voorstellen dat het anders gaat iriteren op de huid. Succes.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:08

Geen sambal of mosterd op de staartwortel smeren hoor! Als ze daar een klein wondje hebben doet dat pijn!

Ik heb een spray met hertzhorn spul erin, mega stinken (ook volgens mijn paard, de stakker). Dat lijkt wel te helpen.

Zonde hè, als je paard ineens zo'n rattestaartje heeft? Gelukkig is die van mij net boven de hak afgeknaagd, dan duurt het wat minder lang voor het aangegroeid is. Maar toch, echt heel lelijk.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:18

_Kiki_ schreef:
Mijn vader houdt erg veel van sambal, dus ik mag vast wel een potje lenen uit de kast Duivel

Hahaa same here Schijnheilig

Gelbrich schreef:
Zorg er voor dat het alleen op de haren komt, kan mij anders voorstellen dat het anders gaat iriteren op de huid. Succes.

Ja idd dat zal wel branden dan. Maargoed het is ook niet voor elke dag en even goed opletten Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:22

Ir111 schreef:
Geen sambal of mosterd op de staartwortel smeren hoor! Als ze daar een klein wondje hebben doet dat pijn!

Ik heb een spray met hertzhorn spul erin, mega stinken (ook volgens mijn paard, de stakker). Dat lijkt wel te helpen.

Zonde hè, als je paard ineens zo'n rattestaartje heeft? Gelukkig is die van mij net boven de hak afgeknaagd, dan duurt het wat minder lang voor het aangegroeid is. Maar toch, echt heel lelijk.

Hertzhorn ??
Naja iig anti bijt van de welkoop werkt niet
Hertshoorn olie (zal jij ook wel hebben dus Lachen ) daar ga ik niet aan beginnen. Hij reageert er nog al heftig op!
En ja ik baal er zo van Verdrietig Hij had zo'n mooi staartje!!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:22

ik heb vorig jaar bij Urissa alles geprobeerd, anti-bijt, mosterd, sambal, tobasco, hertshoornolie enz... echt niets hielp, het veulen bleef er maar aan knagen.

ik had me al bedacht dat als ze weer een veulen zou krijgen ik wel een staartzak zou gaan kopen (wat ze in de westernwereld veel gebruiken) dan weet ik zeker dat het veulen er niet bij komt!!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:24

Cribox (Weet niet precies hoe je het schrijft) Stinkt plakt aan je vingers.. Maar als ze dit nog opeten zijn ze gewoon gestoord:D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:25

Teigetje01 schreef:
Cribox (Weet niet precies hoe je het schrijft) Stinkt plakt aan je vingers.. Maar als ze dit nog opeten zijn ze gewoon gestoord:D

dan is Bommel gestoord, dat heb ik er ook ingesmeerd Haha! zelf na 10x mijn handen wassen proefden ze nog ranzig Misselijk

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:25

rakkertje13 schreef:
Hertzhorn ??

ROFL Oeps, das nieuwe spelling... ROFL

Jammer dat hij daar zo op reageert want het lijkt bij mijn paard dus wel te helpen.

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:23

En (zolang er nog geen beestjes zijn) kun je er dan geen vlecht inmaken? Staartzakjes zijn misschien wel een goede oplossing Lachen

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 08:18

gaat het haar daar niet dood van? mijn paard heeft geen manen meer door een hals deken dus heb zo'n idee dat dingen er op of omheen de schade alleen nog maar erger maken.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:46

Ir111 schreef:
rakkertje13 schreef:
Hertzhorn ??

ROFL Oeps, das nieuwe spelling... ROFL

Jammer dat hij daar zo op reageert want het lijkt bij mijn paard dus wel te helpen.

Ik probeer eerst de sambal Haha! (of mosterd Tong uitsteken )
En daarna als het echt niet meer helpt kan ik dit nogoverwegen. Maar hij heeft zoiezo al een zeer gevoelig huidje..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:47

Wolffie schreef:
En (zolang er nog geen beestjes zijn) kun je er dan geen vlecht inmaken? Staartzakjes zijn misschien wel een goede oplossing Lachen

Een staartzak zit toch geheel om de staart? Is het niet zo dat dan het haar gewoon verstikt, dat had ik namelijk met mijn halsdeken ook. (die had ie ook om omdat allemaal kale plekken op z'n huid kreeg van de regen Lachen, de manen heb ik er later afgeschoren en nu is het een fjord..)

omie_rulezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:00

Je kunt er het best hertshoornolie op doen. Dit stinkt echt vreselijk maar het helpt wel Tong uitsteken

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:29

PBH spray zit hertshoornolie in, werkt over het algemeen goed. Wel regelmatig inspuiten. Het ziet er alleen niet uit op lichtgekleurde staarten, want het vlekt donkerbruin. Knipoog Gebruik plastic handschoentjes als je ermee bezig bent en blijf vooral van die staart af, je raakt die geur niet snel kwijt.
Als er wondjes op de staartwortel zitten van het bijten, dan kun je er eigenlijk bijna niets meer opsmeren of sprayen, dan zou ik inderdaad kijken voor een staartzak of zoiets.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:34

Of de wei in 2en delen.

Staartzak is ook een goede oplossing.

geen paard in de wei zetten met vlechten in de staart die vreten ze geheid op.

Afgelopen winter hebben 2 veulens aan de manen van mijn haflinger lopen knagen.
je wilt niet weten hoe het nu eruit ziet Huilen Huilen . En dat terwijl ze net weer lang werden na alles erafgeschuurd te hebben op het natuurgebied Boos! Boos! .

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:21

Ik heb het probleem ook gehad, ik smeer nu Cribox in de staart en dat werkt als enige super. Is ook al een eeuwenoud produkt volgens mij Haha! Het is wel wat plakkerig en maar is zo vreselijk vies dat ze er wel afblijven Haha! Het is er btw nu ook in sprayvorm.

Afbeelding

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:06

Ja cribox kan ik misschien nog probeeren.
Heb er nu sambal ingesmeerd vandaag *LOL* alleen in het lange haar, dus maar even zien Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:52

Ik gebruikte ook altijd Cribox bij een paard wat de boxdeur aanvrat. 2 dagen smeren en afgeleerd hoor... ik had alleen dezelfde avond mijn straf ook gehad, dat spul blijft stevig zitten en ik zat op 1 of andere manier met mijn vinger in de mond...

Nou geloof me, de tranen stonden in mijn ogen, heb wel 3 keer met mijn mond onder het stromende water gehangen en mijn handen laten weken! Wat een rotzooi zeg... het werkt dus wel, enkel heb je altijd uitzonderingen (zoals eerder genoemd)