Paaltjes problematiek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isis_Ywen

Paaltjes problematiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 16:02

Hoi,

Ik wilde graag een gras strook maken, waarbij ik het schrikdraad elke keer een beetje kan opschuiven zodat ze nieuw gras hebben. Mijn viervoetige vriend dacht daar anders over; die wilde gewoon al het verse gras. Hij heeft de paaltjes gewoon omver gelopen; dacht ik.
Dus ik vandaag alles weer gemaakt, en toen zag ik dat hij ze gewoon aan de bovenkant tussen zijn tanden pakten en ze uit de grond trok. Schijnheilig .

Ik ben duidelijk niet zo slim als me paard; iemand anders wel die een goede oplossing weet?

Oja, ik gebruik dus van die witte plastic paaltjes met een enkel lint door de bovenste opening. Op het draad staat spanning..ruim voldoende zoals ik vandaag zelf heb ondervonden. Van mijn houten vaste omheining blijft hij wel af.

Dank jullie wel voor de tips alvast!

Isis

anouska2

Re: Paaltjes problematiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:08

Ik heb hier geen oplossing voor maar ik vindt je paardje wel erg slim! Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:10

die van mij doet dat met poortgrepen, en hebben me tip gegeven om ijterdraad aan vast te maken, is veel werk, maar misschien kan je ook zoeits om je paaltjes maken, met een los om de bovenkant heen iets wat geleid enw aar die dan schok van krijgt al shij ze vast wil pakken

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:12

paar draadjes meer spannen?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:13

ik zou een draadje over het paaltje maken zodat ie de bovenkant niet kan vastpakken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 07:19

misschien het schrikdraad een slag om de krul of bovenkant doen zodat bovenlangs ook stroom loopt?

hihi, slimme knol.
Hier "voelen" ze met hun tastharen of er stroom op de draad staat. Maar gelukkig blijven ze meestal van de dragen af...

Isis_Ywen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 17:52

Ik ga proberen om de stroom omhoog te begeleiden met ijzerdraad. Dat klonk als de makkelijkste oplossing.

Dank jullie wel voor de suggesties.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:47

Onze paarden zijn als de dood voor schrikdraad. Staat niet eens stroom op. Je hebt wel een heel slim paard Haha! misschien inderdaad zien, dat je de stroomdraad een stukje over het paaltje kan draaien en dan vooral om de bovenkant.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:06

zo moest ik ook doen met het handvat en als ze dan eraan komen proberen ze meestal erna niet meer. Mijn afgezet stukje staat ineens geen stroom meer op, denk omdat de "buren"heel hoog gras hebben ( ik ook aan achterkant) die tegen draad komt. Word dus afsnijdne voor me. Mijn pony hangt wel over de stroomloze stroomdraad heen maar duwt paaltje niet om, eet alleen halve meter achter de draad ook nog het gras op ( is mn eigen wei, kan op zicht geen kwaad)
Succes met het geknutsel