Klitten tussen voorbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Klitten tussen voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:20

Doei!
Mijn pony heeft een aantal klitjes tussen zijn voorbenen zitten. Ik heb al geprobeerd er een paar weg te knippen of te borstelen, maar het is het probleem dat hij dat erg lekker vind, gevolg: gaat hij overal naar toe met zijn hoofd, en dus is het best moeilijk om dat zo weg te krijgen.Ik ben ook bang dat ik bij het knippen perongeluk in zijn velletje knip ofzo Nagelbijten / Gniffelen Wie heeft er een tip? Ik hoop het !! Alvast bedankt Ja

P.S. Of zou het met de veulenharen mee eruit vallen? Hij heeft nog een mix van winter en veulenhaar, (hij is 1,0 jaar) en zou, als dat er dus uitkomt, die klitten er tegelijk mee uitkomen?? Enfin, alvast bedankt!

8nnemiek

Re: Klitten tussen voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:33

Die klitten komen inderdaad gewoon mee met de wintervacht, dat valt wel uit. Je kan elke dag een beetje lijnzaadolie voeren, dat helpt om wat sneller te verharen.
Je zou de haren er ook vanaf kunnen schuren, met een poetsblokje van puimsteen. Daarmee kun je de haren afbreken.
Klitten in de manen haal ik er zelf altijd uit met cowboy magic detangler, dan glijden ze er bijna vanzelf uit, maar ik weet niet of dat bij de vacht ook zo makkelijk gaat.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:35

Gewoon lekker laten zitten Lachen valt er vanzelf uit, of gaat loszitten en dan trek je het er zonder moeite uit.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:41

Je kan elke keer een beetje proberen weg te halen...
Let wel op dat het geen broeiplek wordt...

Mijn pony had er ook last van. Hij vond het ook lekker als ik eraan zat. het is een teken dat het toch een beetje iriteerd... Ik heb ze dus ook in gedeeltes eruit gehaald en soms een stukje eraf geknipt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:17

Ok bedankt, ga het zo snel mogenlijk uitvoeren Ja

Danii16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:46

het valt er met het veulenhaar mee uit, maar bij mijn pony heb ik het ook weggeknipt.! pas wel goed op voor het velletje als je dit doet, maar dat zeg je zelf ook al. Sommige plukjes kun je er ook gewoon uit trekken. Mijn paardje voelde dat niet eens dus dat doet geen pijn.

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:02

Mijn jaarling had dit ook,
ik liet het zitten na een tijdje viel het er gewoon af.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 04:49

Gaat er vanzelf wel af, maar als je het heel storend vind kun je ook een scheermesje pakken en daar de onderkant vanaf breken zodat het onderste mesje, of enigste mesje, vrij licht en dan heb je ze er zo af.. Nodeloos om te zeggen maar pas op, het mesje ligt dus vrij en is scherp!!
Als je paard niet stilstaat is het misschien geen aanrader..

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 06:00

ik snap niet hoe of een paard klitten tussen de benen krijgt ik neem aan dat je toch regelmatich poetst

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 07:16

ik borstel die plekken met een rubberborstel weg. (lukt vaak niet in een keer) en vooral de pony en de shet hebben hier last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:10

stroo schreef:
ik snap niet hoe of een paard klitten tussen de benen krijgt ik neem aan dat je toch regelmatich poetst

Ik heb hem net...

Heb alle klitten gisteren weggehaald (hij kwam gisteren hier thuis nl. staan Knipoog ) , en nu is hij klit-vrij en hij heeft ook alweer behoorlijk wat zomervacht. Sommige klitten heb ik toch maar weggeknipt, maar de meeste trok ik er zonder enige reactie van de pony uit Clown Evengoed iedereen die gereageerd heeft: Bedankt!! Ja