weilandonderhoud

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje4

weilandonderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 09:25

hallo,
na me wezenloos op internet gezocht te hebben prbeer ik het hier eens
wie kan me vertellen wanneer je het beste gras in kunt zaaien ?
en hoe ik het hele stukje onkruid vrij krijg , ik sta daar net en dat gedeelte is vorig jaar echt kapot gelopen door andermans paarden en nu groeit er alleen onkruid hoe krijg ik dit weer goed ? alles eerst kapot spuiten ? het andere gedeelte was nog redelijk bij te houden , oke ik hoop op reacties hier en alvast bedankt voor de moeite ,bloempje4 Knipoog

ulestro

Re: weilandonderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:04

eens een kijkje nemen op de site van pavo, daar hebben wij gras van gekocht, eerst bemest met de mest van pavo, dan een weekje later gras gezaaid, nu ongeveer 2 weken geleden en het groeit prima, we laten het nu nog 3 weekje zo staan dat het mooi dik staat, eigenlijk is het nu een perfecte periode om dit te doen...wel even de weide afschermen voor de paarden

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:07

Zag gister toevallig een stuk over weilandbeheer op de Bokt Wiki misschien dat je daar je antwoorden kunt vinden?

edit: even link voor je opgezocht: http://www.bokt.nl/wiki/Weidebeheer

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:10

Eerst het hele stuk omploegen, goed bemesten (bv door rundveemest (zat boeren die dat willen doen!) egaliseren en opnieuw inzaaien. Voor een onkruidvrij (al is dat praktisch uiteraard niet mogelijk) zo laat mogelijk in het jaar inzaaien gewoon met weilandgras. Bv door een loonwerker.