haat-liefde verhouding op weilandje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

haat-liefde verhouding op weilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:11

Mijn paard stond altijd met 2 andere paarden op het land, een arabier en een kruising shet. Dit ging altijd erg goed, vooral met die arabier.
Nu is de arabier tijdelijk weg en sindsdien is het hommeles tussen mijn paard en de shet. Mijn paard is redelijk dominant, maar de shet is nog veel dominanter. Ze staat regelmatig te dreigen naar mn paard en ook af en toe te trappen. Sinds kort (ongeveer zo lang als de arabier weg is) is de shet rondom beslagen omdat ze voor een karretje loopt. Ik heb mn paard nu in 2 weken tijd 2 keer met wonden op haar achterbenen van het land gehaald, maar vandaag was het wel heel erg. Op de plek waar normaal gesproken de zwilwrat zit, zat een flinke wond, ook nog eentje op de achterkant van hetzelfde been en een op haar kont.
Normaal gesproken zou ik zeggen: haal ze uit elkaar, maar het vreemde is dat de shet helemaal gek wordt als mijn paard even weg is. Ze staat alleen maar te gillen en te rennen, net zo lang tot ze er weer is. Vandaar dat ik het na de eerste 2 keer maar even aangekeken heb. Vandaag werd het me echt te gek en heb ik het shet op het aangrenzende landje gezet. Ze zaten allebei een beetje sipjes te kijken.
Wat zouden jullie doen? Is dit de beste oplossing? Of weer proberen als de arabier terug is?

Shirley_

Re: haat-liefde verhouding op weilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:23

Ik zou ze een tijdje uit elkaar halen door in het midden het land in tweeën te splitsen, zodat ze elkaar wel zien en kunnen snuffelen. Misschien kan je dan als je er bij bent ze eventjes bij elkaar zetten en als het te gevaarlijk wordt, weer uit elkaar halen. Als het gewoon goed gaat, kunnen ze misschien weer samen de wei op, anders zou ik apart houden. Ik zou niet graag willen dat mijn paard daardoor ernstige verwondingen krijgt. Knipoog

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 20:45

Ze hebben nu 1 nachtje apart gestaan, idd op weilandjes naast elkaar. Vannacht miste de shet haar kennelijk zo hard dat ze door de draadjes heengegaan is en er vanochtend gewoon weer bij stond. Was ik al een beetje bang voor.
Ze had gelukkig geen nieuwe wondjes. Toch maar weer draadje gemaakt en apart gezet. Ben benieuwd wat ik morgenochtend aantref.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:47

Ik ben ook benieuwd!
Wat een mutsje hoor. Kan niet met elkaar, maar kan ook niet zonder elkaar Clown.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:25

Waarschijnlijk is die arabier de baas van hun drieen geweest en hebben ze nu een conflict wie er de baas mag spelen zolang deze weg is...

Dus je kan proberen om ze gescheiden te houden tot de arabier weer terug is, of je laat ze het zelf regelen. Maar dan zit je paard weer onder de wonden wat natuurlijk ook niet de bedoeling is.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:16

Dat is dus het gekke, de arabier stond juist altijd onderin de pikorde. Ze ruzieden juist met zn tweeen wie er bij mijn paard mocht staan.
De shet heeft deze problemen overigens ook eerder met andere paarden gehad. Gelukkig stonden ze vandaag nog keurig gescheiden. Vind het alleen zo typisch dat de shet echt niet zonder haar kan en echt blijft hinniken zolang ze haar niet ziet.
Nu maar hopen dat de arabier snel terug komt.