Mijn paard stond altijd met 2 andere paarden op het land, een arabier en een kruising shet. Dit ging altijd erg goed, vooral met die arabier.
Nu is de arabier tijdelijk weg en sindsdien is het hommeles tussen mijn paard en de shet. Mijn paard is redelijk dominant, maar de shet is nog veel dominanter. Ze staat regelmatig te dreigen naar mn paard en ook af en toe te trappen. Sinds kort (ongeveer zo lang als de arabier weg is) is de shet rondom beslagen omdat ze voor een karretje loopt. Ik heb mn paard nu in 2 weken tijd 2 keer met wonden op haar achterbenen van het land gehaald, maar vandaag was het wel heel erg. Op de plek waar normaal gesproken de zwilwrat zit, zat een flinke wond, ook nog eentje op de achterkant van hetzelfde been en een op haar kont.
Normaal gesproken zou ik zeggen: haal ze uit elkaar, maar het vreemde is dat de shet helemaal gek wordt als mijn paard even weg is. Ze staat alleen maar te gillen en te rennen, net zo lang tot ze er weer is. Vandaar dat ik het na de eerste 2 keer maar even aangekeken heb. Vandaag werd het me echt te gek en heb ik het shet op het aangrenzende landje gezet. Ze zaten allebei een beetje sipjes te kijken.
Wat zouden jullie doen? Is dit de beste oplossing? Of weer proberen als de arabier terug is?