Wanneer?!?!?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Wanneer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 14:15

Mijn vriendin heeft een pony van 2 jaar en 6 maanden. Ze longeert hem een paar keer per week. Ze vroeg zich af wanneer ze mocht beginnen met inrijden, want de een zegt 2,5 de ander 3 en er waren zelfs bij die zeiden dat ze er met 2 al wel op mocht, maar wanneer mag het nou, want botten moeten volgroeid zijn enzo, maar wanneer mag je er hoe vaak op volgens jullie?!?!?!?! Alvast bedankt!!! *LOL*

De pony is trouwens 1.38 (kweet niet of dat uit maakt Verward)

Groetjes Joyce en Lydia en hoefjes van Olympia

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 14:38

hey
ik zou de pony nog zoveel mogelijk met rust laten. Ze moeten hun hele leven al werken. Nu moet je eigenlijk alleen nog maar poetsen, hoefjes leren geven, meewandelen aan het halster enz. Longeren mag, als het zonder hoofdstel, singel en hulpteugels is. Dus gewoon los aan het halster of kaptoom. Inrijden zou ik echt pas vanaf 3 doen. De botten moeten eerst volgroeid zijn he.
Wat je ook kunt doen om een goede band te krijgen, is wat freestylen ofzo. (heb net die tip van iemand anders gekregen om dat ook met mijn paardje te gaan doen)
veel succes en plezier!
xxx

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:22

idd pas met 3, eerder zou ikn er niet mee beginnen.
er is nog genoeg te doen ipv rijden, dat komt later wel.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 16:21

tja hangt een beetje van het diertje af, maar 2 jaar is te vroeg. nu al zoveel longeren is ook niet goed. longeren is eenzijdige belasting, wat voor geen enkel paard goed is mits met twee lijnen word gedaan.
zou niet beginnen voor de drie jaar Het diertje is dan al wat beter ontwikkeld. 4 jaar is het mooist om te beginnen vind ik zelf, maar er zijn er maar weinig die dat kunnen volhouden.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 16:47

KimS schreef:
hey
ik zou de pony nog zoveel mogelijk met rust laten. Ze moeten hun hele leven al werken. Nu moet je eigenlijk alleen nog maar poetsen, hoefjes leren geven, meewandelen aan het halster enz. Longeren mag, als het zonder hoofdstel, singel en hulpteugels is. Dus gewoon los aan het halster of kaptoom. Inrijden zou ik echt pas vanaf 3 doen. De botten moeten eerst volgroeid zijn he.
Wat je ook kunt doen om een goede band te krijgen, is wat freestylen ofzo. (heb net die tip van iemand anders gekregen om dat ook met mijn paardje te gaan doen)
veel succes en plezier!
xxx



longeren met dubbele lijnen kan 1x in de week geen kwaad hoor. Het is alleen een goede voor bereiding, maar zorg dat je het kan voor dat je het op de jonge pony gaat doen en zorg dat hij gewend is aan touwe achter zijn achterhand langs.