Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dolor schreef:als je alleen op vlas staat zou ik beginnen met drie balen erin. daarna haal je iedere dag de strond eruit, en leg je het vlas recht of zo neer zoals jij het wilt. over de pisplek stooi je wat schoon vlas uit je stal. de pisplek haal je er niet uit. die hoeft er maar 1 keer in de twee/drie weken uit (of als je een heel smerig paard hebt, 1 keer per week). ligt aan je paard.
als je eerst een laag vlas hebt en daarover heen een laag stro (dat heb ik, want dan kan mijn paard lekker op stro knabbelen, want vlas eten is ontzettend slecht) dan zou ik beginnen met twee balen vlas en een aantal plakken stro. je haalt alleen iedere dag de strond eruit en een keer per week of wat vaker, ligt eraan hoe vies je paard is, het vieze stro op de pisplek, het vlas laat je liggen. het vlas haal je er 1 keer in de 3/4 weken uit, misschien wat vaker, ligt aan je paard. door het stro kan je namelijk langer met je vlas doen. ik doe er gemiddeld toch wel 4 weken mee. je gebruikt dus ongeveer 2 balen vlas per maand. alleen in het begin moet je er even wat meer indoen, want anders krijg je geen lekkere laag en komt je paard erg dun te staan.
hopelijk is dit voldoende info
dolor schreef:en wat is er trouwens zo erg aan een pot stal? als de strond enzo er goed uitgehaald wordt en er schoon vlas van de kanten er overheen wordt gedaan is het toch niet erg. en ook nog eens een laag stro erover, dan maakt het toch niet uit?

friesiszwart schreef:nav de vraag over wat een poststal is:
over het algemeen wordt bij een potstal alleen opgestrooid (en soms de drollen gewipt en opgestrooid) het nadeel hiervan is dat er makkelijker hoefsproblemen kunnen ontstaan.