een bak vraagje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Avonturier

een bak vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 17:22

ik heb geen idee of het hier goed staat, maar ik zou niet weten waar het anders moet staan.

Ik heb dus een vraagje over de bak. even een citaat uit een ander forum waar ik het al gevraagt heb:

Bij mijn verzorgpony is geen bak, en nu ligt er in de boerderij tegenover de boerderij waar Amber staat een soort zandiets dat in zijn jongere jaren bak moet zijn geweest Maar we hebben al gevraagd of we dat mochten gebruiken en het mocht! de man van de boerderij vond het wel prima, als we de bak maar zelf opknappten. Nu is het dus gesleept van door de eigenmaar van Amber, alleen het is nog lang niet inorde. De hele bak ligt helemaal onder de grote stukken beton,glas, stenen enz. Nu ga ik dat er donderdag uithalen. Alleen de bak is veel te zwaar. Ik heb haar al aan de hand megenomen om even te kijken hoe ze er liep. Ze zakt helemaal weg in het zand. Het is veel te diep omgeploegd zegmaar. Wat kan ik daar tegen doen? Zodat ze er normaal kan lopen? Het is jammer dat mijn digi kapot is anders had ik julie wat foto's kunnen laten zien.... Maar hebben julie een oplossing? Ik ga iniedergeval donderdag even de bak aanharken, kijken of dat helpt maar weten julie iets dat zou helpen?

dus, als iemand weet hoe ik dit moet aanpakken hoor ik het graag.

Soyatjuh

Re: een bak vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:43

hey hey
Wij hebben presies het zelfde probleem eigenlijken maar bij onze is het zo dat we een bak met veel te zwaar zande hebben maar gelukig hebben we nog een anderen bak op een weiland waar van zelf een hoefslag is ontstaan daar rijden we nu in maar de bak met dat waren zand is eigen lijk beter Knipoog .
Wij waren van plan het zand er uit te halen en houdsnipers er in te doen maar dat is erg prijzig.
We hebben het ook niet gedaan om dat het land waar onze paarden op staan niet van ons is.
Voorlopig rijden we in de anderen "bak" maar ik weet niet of houdsnipers een goeden oplosing is dus als er mensne zijn die wel weten ? Tong uitsteken blijf ik nog even rond hangen op deze topict
Groetje isa

CHIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:53

Heej luitjes,
Houtsnippers kan heel goed, mits je ze door het zand heen ploegt. Alleen houtsnippers kan ook wel, maar de kans dat er eentje in de hoef gaat zitten is veel groter. En mijn ervaring is dat vooral galloperen op zand (of menging) veel lekkerder is voor het paard Haha!
Als je trouwens houtsnippers wil doen zou ik eerst kijken of de gemeente niet ergens de boel aan et versnipperen is; dat scheelt enorm in de kosten Knipoog
Trouwens, als je net de bak geploegd heb dan moet et eigenlijk nog meer dan een maand staan (en het moet regenen) wil het weer een beetje ingezakt zijn...
Misschien een idee om er matten of vilt onder te leggen? (als je daar goedkoop aan kan komen natuurlijk)

Succes dermee!

ps. en anders is het altijd nog een idee om ergens vaster zand (met zavel erin) ergens vandaan te halen met een karretje en dit te mengen met de bak Lachen

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 11:55

ik zal morgen even kijken hoe de bak er dan bij staat. maar wat zijn de kosten van het memt houtsnippers mengen? is er ook een goedkopere oplossing?

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:29

Als ik lees dat er glasscherven in liggen zou ik er niet eens meer in rijden...
Je kunt het er voor een klein deeltje uit vissen, maar onder het zand ligt hoogstwaarschijnlijk véél meer glas. Dit komt langzaam omhoog en dus onverwachts!

Ik zou de gok niet wagen met mijn paarden

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:00

ik ben het met frank eens.. als er nu rommel in ligt zoals glas enz dat haal je der echt nie allemaal uit dat komt allemaal weer tevoorschijn.. ik zou het niet doen.. en als je het wel wil doen zou ik al dat zand weghalen en nieuw zand erin..

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 20:06

oke. ik zal donderdag eens kijken hoe erg het is. maar het grootste probleem is nu eerder het beton. er liggen redelijk grote stukken in. (denk aan brokken ter grote van de helft van je onderbeen hoog.) maar ik ga morgen even kijken, en even all de rommel er uit halen en de bak aanharken. kijken of het er dan al beter uit ziet. het probleem is alleen dat de bak niet van mij is. ik kan geen grote dingen veranderen. en ik rijd nu ook niet in de bak hoor Knipoog alleen ik probeer donderdag het grootste gedeelte sowiso puin vrij te hebben. De man van wie de bak is, laat er namelijk nu overdag 2 pony's in. Dus daarom probeer ik zo snel mogelijk wat te doen.