'Gewone' spiegels van binnen naar buiten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

'Gewone' spiegels van binnen naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 16:07

Ik kan van een kennis 2 grote spiegels overnemen (2.30m bij 1m), ideaal formaat als dressuurspiegel dus! Echter zijn dit 'gewone' binnenspiegels, hij had ze in zijn interieur. Nu vraag ik me af of die naar buiten kunnen, uiteraard in een frame en goed afgekit etc. zodat er van de achter/zijkanten geen vocht bij kan, zie 't wel zitten hoor 2 spiegels langs de baan Haha!

Volgens mijn vriend zou het moeten kunnen en hij is ook handig genoeg om een en ander in elkaar te flansen, maar ik heb er toch mijn twijfels bij. Om de prijs hoef ik het niet te laten, maar het zou toch zonde van de moeite zijn als ze na een week al kromtrekken of vervormen etc.!

Deau

Re: 'Gewone' spiegels van binnen naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:31

Volgens mij moet dat wel lukken..

Wij hebben hier thuis 1 hele grote spiegel in de tuin. En een kleinere aan de muur hangen. Maar dat zijn volgens mij ook gewone spiegels. 1 is met roestvrijstaal erom heen, en dan andere heeft gewoon een grote houtenlijst omranding.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:37

Ik zou het niet doen. Rijspiegels zijn van plastic, gewone spiegels van glas. Als je paard er met z'n hoofd langsloopt en hij barst wil je niet weten wat er gebeurd...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:40

ik heb ooit advies gevraagd bij een spiegelhandel en zij raadden me aan om de achterkant te behandelen met menie zodat het spiegelende vlak beter beschermd zou zijn tegen weersinvloeden. Op lange termijn kan "het weer" (zwarte vlekken) er in komen en de menie zou dat langer tegenhouden.

ik heb het nooit uitgetest dus kan niet zeggen of het werkelijk helpt.

Overigens zijn rijspiegels behandeld met een folie welke ervoor zorgt dat als de spiegel kapot gaat dit aan de folie blijft kleven en je niet met stukken glas in de bak blijft zitten.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:43

Weet niet of je paarden ook in de bak staan ? maar dan kan het iig gevaarlijk zijn.
Bij onze manege(binnen) hangt er een normale spiegel, al jaren Lachen

Denk dat het makkelijk kan, een spiegel in de badkamer word toch ook wel eens nat door vocht of damp van water ?Die van ons leeft nog iig Ja

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 19:07

Vjestagirl schreef:
Ik zou het niet doen. Rijspiegels zijn van plastic, gewone spiegels van glas. Als je paard er met z'n hoofd langsloopt en hij barst wil je niet weten wat er gebeurd...

Bak staat in een klein stukje wei (gras eromheen is ongeveer 2 á 3 meter breed) en de spiegel komt ruim vanaf de bakrand te staan. Verder lopen er in dat stukje wei nooit paarden, alleen schapen. Breekgevaar is dus niet echt aan de orde! Paarden staan ook zelden ín de bak, dan zouden de plantenbakjes met opgeschroefde letters het namelijk ook niet overleven ROFL!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:52

ik zou het niet doen gezien het geval van gewone spiegels. En ik heb het idee dat deze binnenspiegels buiten enorm gaan roesten en maar heel kost netjes (en bruikbaar) zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:11

Ik zou het niet doen. Er hoeft maar een flinke storm te komen, de spiegels hoeven maar om te waaien en stuk te vallen en je hebt overal de scherven zitten.
Er zijn niet voor niets speciale rijspiegels te koop!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:21

ik zou het alleen doen als de spiegels buiten bereik van de paarden en andere dieren zijn en blijven
hoewel het risico op sneuvelen bij gewone spiegels vrij groot is

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:59

Heb het nog eens nagevraagd en het zou voor de spiegel niet zo veel uitmaken, er komt een stevig frame omheen dus snel sneuvelen zal niet het geval zijn. Echter, hier midden in de polder kan het héél flink waaien en dan vangen oppervlaktes van ruim 2 bij 1 meter toch wel veel wind....

Nog even verder brainstormen hoe ze geplaatst zouden moeten worden en anders gaat het verhaal over! Ze komen zowiezo buiten het bereik van de paarden Ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:23

Ik zou het persoonlijk ook niet doen.
Maar wat ingvdh zei over folie.. Zou je niet dat soort folie kunnen krijgen ergens om eroverheen te plakken. Dan heb je niet zo snel scherven overal mocht hij wel barsten.

Maar aan de andere kant denk ik weer: waarom al die moeite als je een "beetje" geld erbij legt en je dan wel rijbak-spiegels kunt hebben?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 22:26

[***] schreef:
Maar aan de andere kant denk ik weer: waarom al die moeite als je een "beetje" geld erbij legt en je dan wel rijbak-spiegels kunt hebben?

Nou, tussen €75,- voor 2 spiegels van 2 bij 1 incl. al het hout (hebben nog heel veel liggen ook) en wat klusuurtjes of €500,- stuk vind ik nogal een gróót verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:32

Mijn excuus. nooit geweten dat ze Zoo duur waren. In het verleden hebben wij (op stal) ook zoiets gekocht, maar voor aanzienlijk minder geld. *zucht* alles wordt duurder.. en duurder...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 22:34

Voor een beetje formaat spiegel incl. bevestiging ben je dat gewoon kwijt!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:03

en als je nu gewoon van die plakfolie haalt die je bijvoorbeeld ook kan gebruiken met kaften en dat over de hele spiegel plakt? Dan kan de spiegel ook niet barsten...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:09

secricible schreef:
en als je nu gewoon van die plakfolie haalt die je bijvoorbeeld ook kan gebruiken met kaften en dat over de hele spiegel plakt? Dan kan de spiegel ook niet barsten...

Lijkt me ook een heel goed idee!
Er is ook speciaal veiligheidsfolie te koop.