Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
wendyashley schreef:Je kunt ook wilgen planten, een van de snelst groeiende bomen die er zijn, absoluut niet giftig en als er gesnoeid moet worden kun je de takken in de weide leggen, paarden vinden het heerlijk om op wilgentakken de knabbelen.
zitake schreef:wendyashley schreef:Je kunt ook wilgen planten, een van de snelst groeiende bomen die er zijn, absoluut niet giftig en als er gesnoeid moet worden kun je de takken in de weide leggen, paarden vinden het heerlijk om op wilgentakken de knabbelen.
Idd maar ik weet niet of ze wilgen willen, worden toch heuse bomen en die moeten er gepland kunnen worden ivm buren.

tamary schreef:Het was vroeger gebruikelijk om hagen als weideafrastering te gebruiken. Er zijn volgens mij stichtingen bezig om dit weer in te voeren waar mogelijk. Ik weet alleen niet of die ook in België te vinden zijn.
Struik die ze ook niet eten en nuttig is : vlier, groeit lekker dicht en weert ook vliegen.
fjordnina schreef:Loolapelooza, heb je daar misschien een foto oid van? Ben wel heel benieuwd hoe dat er dan uit ziet.
zitake schreef:Nog een wilgenvraagje. Stel dat de omheining vastzit op een betonplaat in de grond is het dan mogelijk om die bomen te zetten of kan dit problemen opleveren.
Wiesje schreef:zitake schreef:Nog een wilgenvraagje. Stel dat de omheining vastzit op een betonplaat in de grond is het dan mogelijk om die bomen te zetten of kan dit problemen opleveren.
Volgens mij gaat dit wel problemen opleveren met het op natuurlijke wijze ontvangen van water. Ook een wilg is voor een groot deel afhankelijk van regenwater en door een betonplaat komt lelijk weinig regenwater de bodem in![]()
Of ik snap de situatie die je uitlegt niet goed! Dat kan natuurlijk ook