MysticTinker schreef:Veulens hebben eigenlijk niet eens brok nodig. Je zou eventueel een pavokoek kunnen voeren, misschien zijn die er ook speciaal voor veulens. Daar zitten alle vitamines en mineralen in. Maar dat is eigenlijk nog niet eens nodig.
Mijn tinker krijgt ongeveer 200 gram brok per dag, gewoon voor het idee omdat de rest ook wat krijgt. Voor de rest alleen hooi, klein beetje gras en af en toe een appeltje. Daar doet hij het goed op.
Hooi zou ik onbeperkt voeren, en dan zo stengelig mogelijk. Goed voor de spijsvertering. Kuil zou ik mijn eigen paarden niet snel voeren. Dat is vaak érg voedingsrijk. Een klein hoopje kan geen kwaad, maar als ze veel van dat groene kuil krijgen dan worden veel paarden erg dik. Daarbij hebben ze neem ik aan de hele dag gras en dat is samen met het hooi wel genoeg.
Kuil had ik ook meer in gedachte voor 's winters als er amper gras is 
Brok dacht ik ook dat dat wat overbodig was maar een vriendin van me (met veel paarden aan huis) geeft ze wel altijd brok zodat ze zeker weet dat ze genoeg vitaminen binnen krijgen. Ik had zelf gedacht dat ze dat wel binnen zouden krijgen met ruwvoer aangezien ze dat 'in het wild' ook zouden eten..
(edit: Met 'ze' bedoel ik dus veulens
)