vliegenfrontriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scimJarig

vliegenfrontriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 22:19

Ik had voor mijn pony een vliegenfrontriem gekocht, en daar is ze na een poosje op de een of andere manier aan blijven haken. Die is nu dus kapot. Nu weet ik dus neiet of ik nog een vliegenfrontriem moet halen. Ik ben erg bang dat ze weer blijft haken (zeis er al niet zo dol op) maar haar manentop houd precies op boven haar ogen.

Lika93

Re: vliegenfrontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:29

Je zou dan misschien beter een vliegenkapje kunnen kopen... Dat hoef je ook niet aan een halster vast te maken. Komt er iedere dag iemand voor je paard? dan kan je ook aan diegene vragen of zij de ogen van je paard wil schoonmaken en op de dagen dat jij komt doe jij dat gewoon met heet water (NIET TÉ HEET) dat ga ik namelijk ook doen, had ik namelijk ook als tip meegekregen omdat het van de zomer echt té warm is voor een kapje of iets dergelijks. Het liefst wil ik dat mn paard op het land niets op of om heeft..Is tenslotte ook het veiligste..En vliegenspray gebruiken Haha!

Succes.. OK dan!

AH_scimJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 22:34

Lika93 schreef:
Je zou dan misschien beter een vliegenkapje kunnen kopen... Dat hoef je ook niet aan een halster vast te maken. Komt er iedere dag iemand voor je paard? dan kan je ook aan diegene vragen of zij de ogen van je paard wil schoonmaken en op de dagen dat jij komt doe jij dat gewoon met heet water (NIET TÉ HEET) dat ga ik namelijk ook doen, had ik namelijk ook als tip meegekregen omdat het van de zomer echt té warm is voor een kapje of iets dergelijks. Het liefst wil ik dat mn paard op het land niets op of om heeft..Is tenslotte ook het veiligste..En vliegenspray gebruiken Haha!

Succes.. OK dan!

het was er ook 1 die je zonder halster om kon doen. Er komt wel elke dag iemand, maar ik heb niet altijd beschikking tot water (20 minuten fietsen is water koud Clown )

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:43

ik gebruik van die oorklips voor koeien bij een van mijn paarden die veel last heeft van vliegen om haar ogen. Deze klip maak ik dan aan haar halster vast.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:50

Persoonlijk ben ik ook meer te spreken over de vliegenkappen dan over de sliertjes, al heb ik zelf zo'n aap die álles van z'n koppie weet te halen Bloos

Als je de ogen wilt schoonmaken: Op zich is koud water niet erg, als het bij voorkeur maar wel GEKOOKT is geweest. Er zijn hier trouwens veel topics over, daarin wordt ook kamillethee vaak genoemd als goed middel.
Let er zelf vooral goed op dat de ogen niet troebel en/of dik en/of pussig worden. Dan is het namelijk tijd om je DA te gaan bellen. Succes!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:46

Hej
ik weet niet of je pony erg last van eheft van de vliegen, maar anders zou ik et niet om doen... ALs ze nou wel erg last van heeft inderdaad een kapje om doen, ik zou dan gene nieuwe kopen want dan blijft ze vast weer haken duss... Knipoog

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:55

de mijne heeft van die sliertjes om die ik aan haar halster vast kan maken...

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:25

friesiszwart schreef:
ik gebruik van die oorklips voor koeien bij een van mijn paarden die veel last heeft van vliegen om haar ogen. Deze klip maak ik dan aan haar halster vast.

wat zijn dat voor oorklips en waar kun je ze krijgen?
heb je er een foto van?

menina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:19

Voor in de wei is een vliegenkap toch wel het best als hij er echt last van heeft. Die kan zonder halster op en haakt denk ik minder snel dan een frontriem met touwtjes. Bij onze paarden met ook weinig manen voor hun ogen werkt het super! Ze hebben nergens last van en zijn van de vliegen af. Het staat natuurlijk wel een beetje apart, maar het werkt wel en dat is toch het belangrijkste. Wij hebben ze van divoza, deze geloof ik:

Afbeelding

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:22

ik zou geen vliegenfrontriem meer kopen! Ik zou gewoon een vliegenkap kopen dat werkt veel beter bij een vliegenfrontriem kunnen er altijd nog vliegen bij de ogen bij een kap niet!

Modimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:36

de mijne heeft ook van die touwtjes, die zijn wel goed!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:37

Ik heb een vliegenkap met oren. Hierbij merk ik dat de paarden enorm gaan zweten bij de oren. (Zie op de foto hierboven dat ze ook zonder oren verkrijgbaar zijn). Mijn paard nu heeft sliertjes met klittenband bevestigd aan het halster. Ik ga ervan uit dat als ze eens ergens aan zou blijven hangen, dat het dan ervan af valt.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 07:19

Mijn paard heeft ook een vliegenkap (die van de foto hierboven). Mijn DA geeft aan dat deze het beste zijn. Zo komen er namelijk gewoon nagenoeggeen vliegen bij de ogen.

Wat je als vervanging voor de slierten maken is bv een oude theedoek in sliertjes scheuren ongeveer gelijk aan zo'n frontriem.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:39

Mijn paard draag ook een vliegenkap (mocht het nodig zijn, kep nu nog geen vlieg gezien). Ik vind het echt ideaal. Die sliertjes irriteren ook voor de ogen, ongeveer op dezelfde manier als de vlieg. Zo'n kap hebben ze totaal geen last van en de vliegen kunnen nieteens in de buurt komen.

nandaroxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:51

hey meid ik heb je net een mail gestuurd ik zou je graag willen helpen bij het verzorgen van je paardje groetjes nanda

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:55

Je hebt al mail terug! Om toch maar even de bokt regels aan te halen: dit mag je niet hier plaatsen. Het heeft niets met het onderwerp te maken, en dus ga je offtopic.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:18

Mijn verzorgpony heeft altijd heel erg last van soepogen. Dit komt als zand bijvoorbeeld in haar ogen komt, maar ook door vliegen.
Ze heeft dus altijd een vliegenkap op met haar halster eroverheen. (Wij gaan nooit weg, als ze in de wei staan. Als er iets gebeurd kunnen we ze snel pakken, daarom houden wij het halster om.) Dit werkt voor haar zeer goed. Ook al zweet ze in de zomer soms wel achter haar oren, maar dit is ook zonder het vliegen door het halster.

Als ze heel erg last heeft van Soepogen, dan maken we het schoon met Thee. Dit werkt zeer goed. Dus dit is aan te raden als je paard heel erg last heeft van Soepogen.

Zo ziet het eruit :
Afbeelding

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:23

vliegenkap helpt wel

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:41

frontrie heb ik ervaren als een hel. paardje gooiede deze steeds af, kon je mooi 3 weiland( die in verbindingstonde met elkaar) gaan afzoeken voor zo'n dom ding Tong uitsteken
vliegenkap is fijn en blijft goed zitten. paardje wat vliegenspray op het lijf en klaar Lachen