Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
IKbenEllen schreef:Vermoed dat oma van 29 niet meer uit zichzelf gaat rennen![]()
Ik heb dat ook eens meegemaakt, tijdens een pauze van een rit (in de regen), dat ze helemaal stond te rillen. Zag er idd alarmerend uit, maar dat is het dus helemaal niet, gezien post hierboven.
idd, dan is het een behoorlijk fieve oma 

ikenindi schreef:maar het rillen zelf is nog niet een reden om een deken er op te gooien. dat doen ze om zichzelf warm te houden. niet omdat ze het al te koud hebben...
als ik zelf sta te rillen van de kou doe ik ook een extra trui aan.
patjelisa schreef:Ja maar het ziet er zo zielig uitals ik zelf sta te rillen van de kou doe ik ook een extra trui aan.
ikenindi schreef:maar het rillen zelf is nog niet een reden om een deken er op te gooien. dat doen ze om zichzelf warm te houden. niet omdat ze het al te koud hebben...

Hetja schreef:Ik zou, als je eventjes tijd heb, even met Fridi (tis toch Fridi?) gaan stappen, zodat ze niet meer staat te bibberen en dan de regendeken opdoen, zo deed ik het voorheen ook met mijn oudje, die dag en nacht buiten stond. Leuk dat Fridi er nog steeds is (las ik in je profiel) ken haar nog wel van de Delft....

Waratje schreef:ikenindi schreef:maar het rillen zelf is nog niet een reden om een deken er op te gooien. dat doen ze om zichzelf warm te houden. niet omdat ze het al te koud hebben...
Geloof je het zelf? Als een paard rilt, heeft dat paard het koud, dat is heel simpel. Of je dan meteen een deken op moet gaan doen, is een ander punt.
In het geval van een oud paard zou ik niet heel lang twijfelen om er wel een deken op te leggen, herstellen gaat nou eenmaal moeilijker bij oudere paarden. Stofwisseling gaat achteruit dus het kachel stoken met ruwvoer zal niet altijd in voldoende mate lukken.