Hoe manen korter maken ? zonder knippen en uitdunnen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fieke_

Hoe manen korter maken ? zonder knippen en uitdunnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:53

Ik zit met een probleempje:

Nicky heeft een deel van haar manen mooi kort, maar een hele grote pluk is heel lang, ziet er echt dus niet uit. Ik wil het niet dunner maken, maar wel korter? Hoe moet ik dit doen? Ik heb wel zo'n trekkammetje (zonder mesje erin).. hoe moet ik die dan precies gebruiken ?

Danku Lachen

Liedje

Re: Hoe manen korter maken ? zonder knippen en uitdunnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:53

Snijden met een schaartje Lachen

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:59

Hoe moet ik dat doen?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:59

Schaartje helemaal openen, plukje pakken en snijden Clown beter kan ik het niet uitleggen Clown

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:02

Het makkelijkste is met en uitdunschaar, die heb je al voor 2 euro bij de blokker. En dan knip je steeds een cm lager, totdat je op de goede lengte zit. Dan ziet het er mooi natuurlijk uit, en is niet dunner geworden Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:34

manen snijden is idd de beste oplossing, je kunt er in de ruitershop ook een speciaal mesje voor kopen

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 20:22

oke dankjulliewel Haha!!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:34

MysticTinker schreef:
Het makkelijkste is met en uitdunschaar, die heb je al voor 2 euro bij de blokker. En dan knip je steeds een cm lager, totdat je op de goede lengte zit. Dan ziet het er mooi natuurlijk uit, en is niet dunner geworden Lachen

Klinkt toch een klein beetje tegenstrijdig.. Clown Een uitdunschaar gebruiken, maar het wordt er niet dunner van? Ben namelijk ook hopeloos opzoek naar iets waardoor ik de manen van mijn paard korter kan maken, op een natuurlijke manier, zonder het uit te dunnen. De manen trekken wordt hij namelijk niet helemaal vrolijk van.. Vork

Maar met zo'n uitdunschaar kun je het dus min of meer gewoon afknippen zonder dat het er 'geknipt' uit gaat zien? Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:21

Ja dat klinkt raar he Clown
Als je met een uitdunschaar bij de manenkam knipt dan wordt het inderdaad dunner. Maar als je lager begint met knippen dan blijft dat stuk daarboven natuurlijk even dik.
Als je dus halverwege de manen begint met knippen dan wordt het daar een klein beetje dunner. Dan een cm lager, dan wordt het daar nog dunner, dan nog een cm lager, weer wat dunner en zo ga je door tot waar je de manen wil hebben. Dan ziet het er niet geknipt uit, maar het bovenste stuk manen blijft gewoon even dik.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:16

je moet met mesje
en dan trekken
dan is beter

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:44

mmm als je ze niet dunner wil hebben is trekken idd niet echt handig, maar het makkelijkste lijkt mij ook gewoon korter knippen met ene uitdunschaar
gewoon op de lengte die je wilt hebben
de uitdunschaar is er dna idd puur om de uiteindes er niet te geknipt uit te laten zien

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:24

z0rr0 schreef:
je moet met mesje
en dan trekken
dan is beter

Ze wil de manen niet dunner, dan is dit niet de oplossing.

Ik zou even langs de ruitersportzaak gaan, daar hebben ze voor een euro of 5 een mesje waarmee je de manen heel natuurlijk kunt snijden. Lachen

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:25

Gewoon snijden met een speciaal mesje is mooier en natuurlijker en het haar wordt er niet dunner van!!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:49

MysticTinker schreef:
Ja dat klinkt raar he Clown
Als je met een uitdunschaar bij de manenkam knipt dan wordt het inderdaad dunner. Maar als je lager begint met knippen dan blijft dat stuk daarboven natuurlijk even dik.
Als je dus halverwege de manen begint met knippen dan wordt het daar een klein beetje dunner. Dan een cm lager, dan wordt het daar nog dunner, dan nog een cm lager, weer wat dunner en zo ga je door tot waar je de manen wil hebben. Dan ziet het er niet geknipt uit, maar het bovenste stuk manen blijft gewoon even dik.

Je hebt mij overtuigd Haha!.
Heb vandaag een uitdunschaar gekocht en de manen van mn paard onderhanden genomen. En het resultaat mag er zijn Ja. Het was pijn- en stress-loos voor mijn paard en het ziet er niet geknipt uit Haha!.
Bedankt voor de tip! Durf nu weer met mn paard over straat Nagelbijten / Gniffelen Clown

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 20:13

Ik heb Nicky's manen dus gesneden. dit is het resultaat (morgen haal in dat stukje rechts onder nog een beetje weg, dat is net te lang zie ik)

voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding