Afmetingen paddock/longeerbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Afmetingen paddock/longeerbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 10:55

Op mijn nieuwe stuk land wil ik ook een paddock annex longeerbak maken. Het is de bedoeling dat ze daar altijd toegang toe hebben, het komt tussen de wei en de schuilstal in te liggen en ze staan 24/7 buiten. Dit wordt niet het enige droge stuk dat ze krijgen, er komt ook nog een betegeld stuk van 15x15.

Welke afmetingen zijn jullie paddocks en longeerbak ? Moet ik er ook nog bij vermelden dat mijn grootste pony een C-pony is.

ibouma

Re: Afmetingen paddock/longeerbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:57

ik heb een vierkante paddock van 10.75 bij 10.75. dit schijnt de ideale ronding te zijn om een paard vrij in te longeren.(volgens klaus ferdinand hempfling). dat heet een picadero, misschien kun je daar op googlen?
als dat is wat je wilt...
succes ermee!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:58

Mijn paddock is 20x20 mtr., mooie afmeting om ze in te kunnen longeren, ook los!

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:00

ja dat is misschien wat relaxter singsong want dan heb je toch wat meer ruimte om te rijden ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:00

voor een longeerbak zou ik ook minimaal 15x15 nemen tot als grootste 20 x 20 en alles wat daar vierkant tussen in komt te zitten Lachen
En dat is ook wel een leuke paddock, maar sprintjes trekken kan er niet in Lachen
Maar wel fijn om lekker in te kunnen staan en rollen Ja
rijden lukt in 20x20 ook niet
Dat is alleen maar een grote volte Lachen

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:15

Wij hebben 3 paddocks, afmetingen van de grootste is 20 bij 12, de andere 2 zijn circa 20 bij 8. De kwamen zo uit ivm onze terreinindeling.
In de 20/ 12 zou, op een kleine cirkel, gelongeerd kunnen worden. Dat lukt bij ons niet want er staat nog een boom halverwege.
Voor een roundpen/ longeerkraal zou 15 tot hooguit 20 meter doorsnee ideaal zijn.
Ik ga toch eens kijken of ik onze grootste paddock dan als picadero kan gebruiken, zou qua afmetingen moeten kunnen ( als de boom dan niet in de weg staat Haha! ). Hebben we in afwachtingen van onze rijbak in ieder geval een longeerbakje Knipoog
Onze paarden kunnen in hun paddocks ook aardig uit de voeten als ze even aan hun speelkwartiertje toe zijn. Cool

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:40

Voor zover ik weet moet de doorsnee van de cirkel minimaal 15 meter zijn.