manen korter,,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_mbvd_

manen korter,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:59

mijn shetje heeft hele lange manen, ik wil ze iets korter maken maar niet door te knippen, dat ze iets korter worden zonder dat te ziet dat ze *met de hand* korter zijn gemaakt,
wie weet een oplosing?

dubbeldoos

Re: manen korter,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:01

wel knippen, maar dan een beetje met ''hapjes'' eruit. of trekken, dat kan er heel natuurlijk uitzien, maar dan moetj e shetje niet heel erg dunne manen hebben, dan is het niet mooi. sommige mensen hebben ook een speciaal snij manenkammetje waarmee ze dat kunnen doen, daar heb ik alleen geen ervaring mee. maar die andere twee manieren bevallen mij goed. knippen bij m'n paard met dunne manen, trekken bij mijn paard met dikke manen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:01

Niet recht af knippen maar meet van die kleine hapjes net als de kapper altijd doet, van onder uit naar boven knippen zeg maar

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 16:03

mn shetje heeft een enorme bos manen ds ik denk dat ik ze dan ga trekken en dan moet ik toch de onderste plkjes pakken om te trekken?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:13

massy schreef:
mn shetje heeft een enorme bos manen ds ik denk dat ik ze dan ga trekken en dan moet ik toch de onderste plkjes pakken om te trekken?

Hm.. even in een paardenboek kijken misschien? Daar staat vaak in hoe het moet. Me moeder trok altijd de manen van m'n vorig pony. Ik heb er eigenlijk nooit echt bij gestaan, dus weet het ook niet precies. Knipoog

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 00:04

Ja, met trekken haal je de onderste lange haren eruit. Wat je ook kunt doen is met een heeeeeel scherpe schaar dunne plukken pakken, en de schaar als mes gebruiken om de onderste stukken, van boven naar beneden (alleen het onderste gedeelte) af te snijden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:01

En zorg dat je het zoveel mogelijk vanuit de onderkant weghaalt, dan blijft de bovenste laag natuurlijk..

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:40

trekken is dan denk ik het best, Knipoog
maar je het ook schaaren die juist en beetje natuurlijk knippen! dan ziet het er gertokken uit terwijl je het hebt geknipt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:51

Als je de manen wel dik wil houden, maar gewoon wat korter dan moet je ze snijden, of knippen. Als je ze met een uitdunschaar knipt dan wordt het wat natuurlijker. Dat vind ik zelf het makkelijkste. Dan begin je halverwege de manen. Een keer knippen en de losse haren eruit halen. Dan een paar cm lager, weer een keer knippen en de losse haren weghalen, dan nog een beetje lager weer hetzelfde. Totdat je op de hoogte zit waar ze weg moeten en daar knip je de rest helemaal af.

Als je de manen ook dunner wil dan moet je ze trekken.