Een van de dingen die daaruit is voortgekomen, was het advies om een deskundige zadelmaker erbij te halen. Mijn paard is sinds december onder zadel en dus vollop in ontwikkeling. Daardoor zit het zadel (Rossner America veelzijdigheidszadel) niet meer zo als een aantal maanden geleden.
Zij heeft mij de Heuvelhoeve aangeraden. Nu heb ze zoekfunctie gebruikt en ik lees allemaal totaal verschillende verhalen. De een zweert bij de ene zadelmaker en volgens de ander is het helemaal niets.
Wie heeft er ervaring met een zadel aanpassen wegens rugproblemen? Komt het in dat soort gevallen meestal op een geheel nieuw zadel uit, of kan er vaak nog aardig wat aan zadels gedaan worden?
Als er een geheel nieuw zadel aangemeten moet worden, zijn er mensen die goede ervaringen hebben met zadels in de prijsklasse rond de 1000 euro? Want op de site van de Heuvelhoeve zag ik voornamelijk zadels staan voor prijzen tussen de 1700 en 2100 euro. Erg mooie zadels, maar wel erg prijzig. Ik neem aan dat je voor iets minder ook wel behoorlijke kwaliteit kan kopen.
Graag hoor ik jullie ervaringen en tips.