Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bulthuis schreef:heel erg bedankt! nee schoopen zou ik nooit doen.. ik wist ook niet wat me overkwam...Ik heb dit ook ooit mee gemaakt, mijn paard moest toen verhuizen van zeer veel vrijheid naar beperkte vrijheid. Hij werd er verschrikkelijk zuur en onplezierig van. Blijkbaar gaat er heel veel om in zo'n paardenhoofd waar wij niet eens bij stil staan. Probeer voor je paard zoveel mogelijk regelmaat te creeren en een dagelijkse ritme, geef hem de nodige leiding vanuit jou vandaan en doet moet de stal eigenaar ook doen. Blijkbaar is jou paard echt even helemaal in de war en dat uit hij door te bijten. Eigenlijk is het best sneu voor hem, een paard bijt niet zomaar namelijk daar wil hij iets mee zeggen. Zet hem tijdelijk in de wei naast de andere paarden totdat alle rust in hem zelf is weder gekeerd en zet hem een paar weken later pas bij de paarden in de wei waar hij naast staat. Met rust en vertrouwen komt vast alles weer goed, niet gaan slaan of schoppen of boos worden, kijk eerst eens waarom hij zo doet...snapje?
Succes groetjes,
Petra
Anniicka_x schreef:bulthuis schreef:heel erg bedankt! nee schoppen, slaan of boos worden zou ik nooit doen.. ik wist ook niet wat me overkwam...Ik heb dit ook ooit mee gemaakt, mijn paard moest toen verhuizen van zeer veel vrijheid naar beperkte vrijheid. Hij werd er verschrikkelijk zuur en onplezierig van. Blijkbaar gaat er heel veel om in zo'n paardenhoofd waar wij niet eens bij stil staan. Probeer voor je paard zoveel mogelijk regelmaat te creeren en een dagelijkse ritme, geef hem de nodige leiding vanuit jou vandaan en doet moet de stal eigenaar ook doen. Blijkbaar is jou paard echt even helemaal in de war en dat uit hij door te bijten. Eigenlijk is het best sneu voor hem, een paard bijt niet zomaar namelijk daar wil hij iets mee zeggen. Zet hem tijdelijk in de wei naast de andere paarden totdat alle rust in hem zelf is weder gekeerd en zet hem een paar weken later pas bij de paarden in de wei waar hij naast staat. Met rust en vertrouwen komt vast alles weer goed, niet gaan slaan of schoppen of boos worden, kijk eerst eens waarom hij zo doet...snapje?
Succes groetjes,
Petra