Weven.. Wat moet je doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Weven.. Wat moet je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:06

Heej Bokkers

Een paard die is geopereerd die moet op stal staan, maar het probleem is....
ze gaat erg weven. Ze amg de achterbenen niet belaste maar dat doet ze toch.
Wet iemand wat we er aan kunnen doen?

Weef rek hebben we al, en er hangen al skippy ballen in de stal en ook een liksteen.

Iemand een idee?

Reageer dan Knipoog

Anoniem

Re: Weven.. Wat moet je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:44

Wat voor operatie was het en wat is de reden die het paard op stal moet?
Wellicht kun je een klein stukje (bijv. 5 x 5 meter) afzetten in de wei of paddock, zodat hij zich niet zo eenzaam en opgesloten voelt.

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:10

Zorgen dat hij zich niet verveeld en dus onbeperkt hooi geven.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 12:19

@ JoviBan : Zij moet op stal vanwege een operatie, waardoor hij 6 weken op stal moet. Zij mag nu wel anar buiten, alleen stappen doen dat doen we nu ook maar ze mag niet alleen blijven dus ze moet stappen aan de hand en dan op stal

@Dibah : ze krijgt voor de hele dag hooi maar meestal heet ze maar de helkft op

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:39

MIsschien maakt ze zich toch wel erg druk en krijgt ze wat last van maagzuur. Hier kan je maagzuurremmers voor gebruiken, Colease of echt naar een supplement Gastro Shield. Want je moet wel uitkijken dat ze door de "stress" geen maag en darmzweren gaat ontwikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:50

WiskyBokjes schreef:
@ JoviBan : Zij moet op stal vanwege een operatie, waardoor hij 6 weken op stal moet. Zij mag nu wel anar buiten, alleen stappen doen dat doen we nu ook maar ze mag niet alleen blijven dus ze moet stappen aan de hand en dan op stal

Maar nu is nog niet duidelijk wat voor operatie het was en wat de reden is dat het paard op stal moet.
En in welk opzicht mag ze niet alleen blijven? Bedoel je dat er altijd iemand bij haar moet zijn, of dat hij andere paarden om zich heen nodig heeft?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 13:34

JoviBan schreef:
WiskyBokjes schreef:

Maar nu is nog niet duidelijk wat voor operatie het was en wat de reden is dat het paard op stal moet.
En in welk opzicht mag ze niet alleen blijven? Bedoel je dat er altijd iemand bij haar moet zijn, of dat hij andere paarden om zich heen nodig heeft?

Kijk, ik mag niet zegge wat voorn operatie ze heeft gehad.
Als wij weg zijn mag ze niet alleen in de wei lopen, met een ander paard of niet.
Er moet iemand bij zijn de eigneaar ofzo..

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:21

WiskyBokjes schreef:
Kijk, ik mag niet zegge wat voorn operatie ze heeft gehad.Als wij weg zijn mag ze niet alleen in de wei lopen, met een ander paard of niet.
Er moet iemand bij zijn de eigneaar ofzo..

Tjonge, wat een geheimzinnigheid! Maar goed.... Als het paard niet naar buiten mag en je hebt al allerlei "speeltjes" in de box opgehangen dan zie ik het somber in, ik zou ook zeggen; zo snel mogelijk naar buiten, dan maar op een klein afgezet stukje.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 14:35

Okej ik mog het nu wel zegge, heb toestemming gevraagt..
Ze is geopereert aan OCD

Maar daar hadden we et niet over,
over het weven.. iemand nog oplossing?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:56

Ik vraag me af wat slechter is: weven of buiten op een klein afgezet stukje weiland zetten Verward

In elk geval wel continu hooi aanbieden, ook al eet ze maar de helft op!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:35

Verplaatst MD --> VSW.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:58

ik had ook gekeken of je het paard niet in een kleine paddock mag zetten ofzo, weven is echt pure verveling en hoe meer kans ze eroor krijgen hoe erger het word en hoe moeilijker het gedrag te vermijden is, als ik het zo begrijp is dit weven belastend voor haar omdat ze rust moet houden, aangezien ze in de stal ook belast worden zou in mijn ogen een paddock met wat beweging nog beter en gezonder zijn voor het paard, overleg anders een s met de dierenarts! heel veel succes Ach gut

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:21

Ik ga met de rest mee, lekker buiten zetten. Probeer het eens uit, kijk of ze rustig is, en dan kun je haar lekker daar laten staan de hele dag, eventueel met een ander rustig paard erbij. Genoeg hooi geven. Rustig wat rondstappen is veel beter dan weven.