Iemand in jouw bak laten rijden ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariellede

Iemand in jouw bak laten rijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 15:31

Ik weet niet of het hier goed staat.
Maar wij gaan een goede bodem in onze bak leggen. maar nu heeft er iemand gevraagd of die er dan ook in mag rijden.
wat zouden jullie doen

Qimm

Re: Iemand in jouw bak laten rijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:32

Ik rij ook bij iemand anders in de bak en de regling is dat ik de mest opruim en als er paarden in de bak staan heb ik 'pech'

Vind het een prima regling, het is een fijne bak.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:33

geld voor vragen en goede afspraken maken. Als je daar zin in hebt. En zeker opletten of diegene omgaat met jouw bak zoals je dat wilt. Anders meteen mee stoppen.
Succes met je eigen bak

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:34

Zou je het zelf willen dan dat er iemand bij je komt rijden, moet je toch zelf beslissen of je dat zou willen....

Als de bak vrij is zou het misschien wel kunnen, dan zal ik zeggen dat ze er dan wel gebruik van mogen maken. Lachen En duidelijke afspraken maken...

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:34

Ik zou het wel doen, maar wel tegen voorwaarden. (bv mest opruimen, geld betalen maar niet veel! ong €5,- p.m. dat soort dingen)

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 15:36

€ 5 per keer ?

inderdaad moet ik het zelf willen dat er iemand bij mij komt rijden.
Iemand hier ervaringen mee,
Mensen bij hun laten rijden (tegen betaling)
of zelf ergens rijden tegen betaling ?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:39

mariellede schreef:
€ 5 per keer ?

inderdaad moet ik het zelf willen dat er iemand bij mij komt rijden.
Iemand hier ervaringen mee,
Mensen bij hun laten rijden (tegen betaling)
of zelf ergens rijden tegen betaling ?

Nee, niet €5,- per keer hoor, gewoon per maand ofzoiets. Ik heb ook een bak gedeeld met een ander meisje, dat ging opzich wel goed. En ik heb ook nog bij iemand gereden tegen betaling. Geen probleem dus. Je moet er gewoon eisen tegen over stellen, want het is (neem ik aan) jouw bak.

hoi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:51

het is natuurlijk wel fijn voor andere als ze bij jou de bak kunnen gebruiken. ooit heb ik dat zelf ook moeten doen om bij iemand anders in de bak te rijden. Als er goeie afspraken gemaakt worden bijv. wanneer ze komen rijden, poep opruimen ect. dan is er toch geen probleem?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:54

Het is jou bak, maar fijn als je er andern ook in laat rijden.
Maarr.. ik zou idd wel goede eisen stellen en tegen een vergoeding doen. Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:54

ikzelf vind het fijn dat ik ook soms de bak van een ander mag gebruiken 2,50 per keer en gewoon mest opruimen. (een stuk goedkoper als bij een manege)

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 15:54

2.50 per keer is inderdaad ook goed te doen toch?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:55

tegenover de 10 euro van een manege per keer wel ja Tong uitsteken

dat was echt megaduur

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:58

Bij mij heeft ook een poosje iemand in de bak gereden en dat ging prima. Zij betaalde 30 euro (1 euro per dag) per maand en ruimde gewoon de mest op enzo. Verder afgesproken dat we met lessen niet tegelijk zouden rijden. Dit werkte allemaal heel goed. Daarbij was het ook wel gezellig.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:00

Bij ons mogen mensen (vriendinnen kennisen) ook in onze bak rijden Lachen onze bak is altijd te rijden

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:01

Bij ons rijdt ook iemand in de bak, maar die heeft een regeling met mijn moeder omdat mijn kleine zusje altijd op haar pony heeft gereden, en onze bak is niet altijd even goed (op dit moment te zwaar omdat het al een maand niet heeft geregend).

Als je goede afspraken maakt zou ik het gewoon doen. Als je alleen in de bak rijdt zou ik het helemaal doen, dan zie ik eigenlijk geen rede om het niet te doen je maakt toch weer iemand anders blij.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:03

Ik zou gewoon diegene in jou bak laten rijden, maar er wel goede afspraken over maken, eventueel op papier. En je zou misschien een kleine vergoeding kunnen vragen ervoor als het over regelmatig gebruik van jullie bak gaat.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:04

ja, duidelijke afspraken, iets van 5 of 10 euro per maand, niet meer.
wel even mest laten scheppen en bak netjes achterlaten natuurlijk

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:04

Ik rij ook bij mijn buren in de bak..
Ik heb het daar heel erg getroffen, er ligt een splinternieuwe bodem in de bak.. De bak is altijd te rijden, ook met regen. De bak wordt regelmatig gesleept en nu met droog weer, elke avond gesproeit. Ook nu ik en degene die haar paard bij mij heeft gestalt, de enigen zijn die er rijden. (dus niemand van hun eigen fam.)
Ik hoef niets te betalen en mag rijden wanneer en hoe vaak ik wil. Ik heb vrijwel altijd de bak voor mezelf, aangezien het paard van de buurman een langdurige blessure heeft.
Ik ben ze dan ook erg dankbaar en besef zeker dat dit niet vanzelfsprekend is!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:08

Wij hebben nu iemand bij ons in de bak rijden.

Ze betaald hiervoor (geloof rond 1,25 ofzo) en ze ruimt zelf de mest op. (Onze paarden poepen niet in de bak dus een makkie Haha!.) Ze komt meestal van te voren vragen wanneer we rijden en wanneer zij kan rijden. Haar paard is heel schrikkerig en onervaren nog, dus meestal moet er 1 van ons bij zijn als ze gaat rijden of ze neemt zelf iemand mee. Maar het is heel gezellig en een aardige vrouw. Soms rijden we wel is samen.

Ik zou in iedergeval duidelijke afspraken maken en als je wil kan je een vergoeding voor vragen. In iedergeval zou ik wel een persoon kiezen, waarvan je verwacht dat ze de afspraken nakomt en niet gekke dingen doet ofzo Knipoog .

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:12

Wij hebben ook 2 meisjes in de bak rijden. Ze mogen gratis rijden, maar daar in tegen staat dat ze wel de mest moeten opruimen en alles netjes moeten achterlaten. We hebben dagen afgesproken wanneer ze wel en wanneer ze niet kunnen komen. (i.v.m dat ik en mijn broer & vader ook rijden Knipoog)

Tot nu toe is alles altijd netjes achtergelaten, en als dat zo blijft mogen ze zolang blijven als ze willen Ja

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:39

Als je goede afspraken maakt zou ik het wel doen. Afspraken zoals de mest opruimen, en als de bak bezet is later terug komen .. maar mischien is het ook een idee om een afspraak te maken over met hoeveel mensen ze komt zodat je niet allemaal onbekenden op je erf hebt. Ik heb het namelijk meegemaakt dat iemand bij een ander in de bak reed en die kwamen steeds met z'n 4en of 5en (vrienden van diegene) erg gezellig natuurlijk maar serieus gereden werd er niet en ik kan me voorstellen dat die mensen er erg veel last van hadden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:41

Wij hebben oko net nieuwe bakken en nbodums aanlaten leggen. We krijgen nu de ene na de andere die ervan gebruik wil maken. Wij hebben gezegd is prima, tegen een vergoeding, en op bepaalde uren, en onder bepaalde regels. Zo gaan onze paarden en pensionklanten voor.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:43

Wij vragen trouwens €5 per keer. Daar kun je een half uur voor rijden, maar ook anderhalf uur.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:43

Als ik het goed heb.. Tong uitsteken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:51

Ik mag bij mijn achterburen in de bak rijden en ik ben hun er dankbaar voor dat het mag. Ik hoeft niks te betalen enz, maar ik vind wel dat als hun de bak in gebruik hebben, dat ik pech heb.

Ik weet niet wat je contact is met de persoon in kwestie, maar ik denk dat je die persoon heel blij kunt maken. Als je verder goede afspraken maakt, kan het alleen maar handig zijn, omdat je dan eens een hand of span dienst van die persoon kunt vragen.