Ik zit al eigenlijk sinds 2 jaar met een probleem, maar het word alsmaar erger.
Mijn pony kan geen 4 maanden door met hetzelfde (zomer)deken!
Ik heb geen flauw idee hoe het komt, het kan door de 2 andere paarden komen die in het weiland staan, maar 1 daarvan die meestal de dader is, is ook een tijdje weg geweest, en toen had ze weèr 1 kapot!
Ik heb nu even het deken wat nù weer kapot is op de foto gezet.
Dit was het deken toen we hem net hadden:

En dit is het nu

Ik vind het zo zonde, zo gaat het ook heel snel met winterdekens bij haar.
Maar die zijn wat dikker, en wat makkelijker te maken.
Maar deze is echt compleet gescheurt! Het kan wezen dat ze ergens is achter blijven hangen, maar ik heb het hok al gecontroleerd op scherpe puntjes e.d. maar ik kan niks vinden.
We hebben ook al een dekensingel, zodat de buiksingel niet zo gauw los gaat, maar daar ligt het ook niet aan.
(De reden dat ze een zomerdeken heeft, is omdat ze lichte zomerexceem heeft.
Nu, aan het begin van het seizoen valt het nog wel mee, maar er komen natuurlijk steeds meer vliegjes, en die gaan in haar staart/manen zitten, en daar word ze helemaal gek van.
Ik was haar manen/staart altijd met betadine shampoo, en het helpt wel voor de manen, maar bij de staart helpt het niet. (Een paar dagen helpt het, maar dan is het daarna weer meteen raak.)
Daarom hebben we ook altijd (zomer)dekens met een staartflap
Zolang de betadine shampoo goed blijft helpen, hoeven we dus niet percee een halsdeken.)
We gaan vandaag weer een nieuw deken halen, maar mijn ouders hebben er eigenlijk niet zoveel zin in om om de paar maanden een nieuw deken te kopen!
Wie heeft dit ook? En kan mij hiermee verder helpen?
Alvast bedankt.