hoeveel plaats voor shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LufPony

hoeveel plaats voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 13:14

Hooi ik heb een vraag misscien een beetje een domme maar ik heb al heel lang een droom om een eigen pony(tje) te krijgen maar ik vroeg me af voor een shetlandertje hoe veel ruimte heeft die nodig.? en ik zoek al heel lang een verzorg pony in Naarden maar ik vind echt niets ik rij aardig goed en heb aardig veel ervaring hoe vinden jullie een verzorg pony..?
brand los zou ik zeggen Pling
groetjes kelly

vuurneon

Re: hoeveel plaats voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:16

ik zou zeggen: begin maar eerst met een verzorgpony Knipoog
Een shetlander heeft praktisch net zoveel ruimte nodig als een gewone pony, anders houd je geen gras meer over. Ruime weide dus en bv geen achtertuin Knipoog Aanschaf is het niet het duurste, maar wel onderhoud van een pony. Dat kan vaak vies tegen vallen.
(hoeveel ervaring heb je? want als je alleen ervaring hebt met manegepony's dan heb je niet echt ervaring nog Lachen )

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 13:26

Welshcobfan schreef:
ik zou zeggen: begin maar eerst met een verzorgpony Knipoog
Een shetlander heeft praktisch net zoveel ruimte nodig als een gewone pony, anders houd je geen gras meer over. Ruime weide dus en bv geen achtertuin Knipoog Aanschaf is het niet het duurste, maar wel onderhoud van een pony. Dat kan vaak vies tegen vallen.
(hoeveel ervaring heb je? want als je alleen ervaring hebt met manegepony's dan heb je niet echt ervaring nog Lachen )

toen ik jong was heeft mijn tante me ALLES op het paard geleerd toen heb ik op een manege gereden maar dat was met zn 15 of meer in een bak en heb ik besloten ( omdat ik daar niet echt iets bijleerden ) ergens anders te rijden nu krijg ik al een hele tijd met 3 of 4 kinderen in een les les en als ik iets niet snap of het lukt niet dan kan ik na de les nog even door gaan.
als je genoeg ervaring hebt mag je daar een lease pony en ik krijg in aug. en sep. een lease pony om te kjijken hoe het gaat maar ik vind manege paarden niet want die zijn zo braaf waar ik rij zijn ze soms iets TE stout Tong uitsteken maar daar leer je van en het gaat heel goed

Lang verhaal Bloos Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:28

Waarom houd je het dan niet voorlopig op de lease pony? Lachen als dat goed gaat zou ik pas verder kijken. Shetlanders zijn best leuk, maar als je rijden leuk vind ben je er snel te groot voor. Het vergt net zoveel onderhoud en geld als een paard.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 13:40

Welshcobfan schreef:
Waarom houd je het dan niet voorlopig op de lease pony? Lachen als dat goed gaat zou ik pas verder kijken. Shetlanders zijn best leuk, maar als je rijden leuk vind ben je er snel te groot voor. Het vergt net zoveel onderhoud en geld als een paard.

jah dat zou wel kunnen maar elke maand 200 euro is zoveel ik denk want ik woon in een boeren dorpje dat ik een verzorgpony ga zoeken Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:45

200 euro! Nagelbijten / Gniffelen dat ben ik nog niet eens kwijt per maand aan mijn eigen pony!

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 13:51

Welshcobfan schreef:
200 euro! Nagelbijten / Gniffelen dat ben ik nog niet eens kwijt per maand aan mijn eigen pony!

jha erg hè maar het is wel een speciaal paard uit spanje dat heel hoog gereden heeft

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:57

Voor dat 'speciale paard uit spanje' betaal je dan wel even €2400 per jaar! Daar kan je wel 6 shetlanders voor kopen joh! Je bent echt niet goed wijs als je dat ervoor uitgeeft, dan kan je beter even doorsparen voor een eigen pony. Eventueel kan je wel voor een maandje een leasepaard nemen, dan weet je hoe het aanvoeld om een eigen paard te hebben. Maar langer dan 1 maand lijkt me echt belachelijk, dat geld kan je dan beter in je zak steken voor je toekomstige pony.

Ik heb ook nooit een eigen paard gehad (wel 2 maanden een leasepaard), en sinds anderhalf jaar heb ik nu mijn eigen shetlander. In het begin was het even wennen dus heb ik er iemand bijgehaald die me een beetje kon 'opleiden' in hoe en wat, maar na een paar maanden had ik het helemaal onder de knie. Ik houd nu netjes bij wanneer ze bekapt en ingeënt moet worden, heb zelfs geleerd hoe ik een trainingsschema moet maken. Het ging na een half jaar zelfs zo lekker dat ik heb besloten haar te laten dekken, over 2 weken dus nog een paardje erbij. Ik raad je dus aan om bij iemand in de leer te gaan, dat helpt echt heel goed. Ook kan je al je vragen natuurlijk kwijt op Bokt, dat heeft me ook erg goed geholpen. De mogelijkheid om te kunnen profiteren van andermans kennis is echt luxe. Ja

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 14:01

appelbolfan schreef:
Voor dat 'speciale paard uit spanje' betaal je dan wel even €2400 per jaar! Daar kan je wel 6 shetlanders voor kopen joh! Je bent echt niet goed wijs als je dat ervoor uitgeeft, dan kan je beter even doorsparen voor een eigen pony. Eventueel kan je wel voor een maandje een leasepaard nemen, dan weet je hoe het aanvoeld om een eigen paard te hebben. Maar langer dan 1 maand lijkt me echt belachelijk, dat geld kan je dan beter in je zak steken voor je toekomstige pony.

Ik heb ook nooit een eigen paard gehad (wel 2 maanden een leasepaard), en sinds anderhalf jaar heb ik nu mijn eigen shetlander. In het begin was het even wennen dus heb ik er iemand bijgehaald die me een beetje kon 'opleiden' in hoe en wat, maar na een paar maanden had ik het helemaal onder de knie. Ik houd nu netjes bij wanneer ze bekapt en ingeënt moet worden, heb zelfs geleerd hoe ik een trainingsschema moet maken. Het ging na een half jaar zelfs zo lekker dat ik heb besloten haar te laten dekken, over 2 weken dus nog een paardje erbij. Ik raad je dus aan om bij iemand in de leer te gaan, dat helpt echt heel goed. Ook kan je al je vragen natuurlijk kwijt op Bokt, dat heeft me ook erg goed geholpen. De mogelijkheid om te kunnen profiteren van andermans kennis is echt luxe. Ja

Okè bedankt Haha! voor je reactie ik krijg dat paard 2 maanden in de vakantie om te voelen hoe het is enzoow Haha! en dan ga ik maar doorsparen jah

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:07

ik betaal €200,- voor mn fjord EN shet aan stalling (weidegang beide). Als ik jouw was zou ik nog even verder kijken. Paarden houden is niet goedkoop.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:11

Pfoooe.. als je een jaar doorspaart kan je een fjord of haflinger kopen ipv. van die 200 p.m.

Maar ik zou idd. eerst een paard/pony gaan leasen, maar die 200 is echt te veel Scheve mond

Zelfs voor een paard wat hoog gelopen heeft, want wat heb jij daar aan?

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:03

ja misschien 2 hea kelly? dat zal wel leuk zijn maar 1 is ook goed:P

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:56

soow!! dat jullie 200 euro per maand al veel vinden!! bij ons kost een gewone manegepony 100 euro per week!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:01

LufPony schreef:
Hooi ik heb een vraag misscien een beetje een domme maar ik heb al heel lang een droom om een eigen pony(tje) te krijgen maar ik vroeg me af voor een shetlandertje hoe veel ruimte heeft die nodig.? en ik zoek al heel lang een verzorg pony in Naarden maar ik vind echt niets ik rij aardig goed en heb aardig veel ervaring hoe vinden jullie een verzorg pony..?
brand los zou ik zeggen *D
groetjes kelly

Ik begrijp je vraag niet helemaal, zoek je nu een verzorg pony of wil je een eigen pony en dan een Shetlander en wil je weten hoeveel ruimte hij nodig heeft?