brand los zou ik zeggen

groetjes kelly
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Welshcobfan schreef:ik zou zeggen: begin maar eerst met een verzorgpony![]()
Een shetlander heeft praktisch net zoveel ruimte nodig als een gewone pony, anders houd je geen gras meer over. Ruime weide dus en bv geen achtertuinAanschaf is het niet het duurste, maar wel onderhoud van een pony. Dat kan vaak vies tegen vallen.
(hoeveel ervaring heb je? want als je alleen ervaring hebt met manegepony's dan heb je niet echt ervaring nog)
Welshcobfan schreef:Waarom houd je het dan niet voorlopig op de lease pony?als dat goed gaat zou ik pas verder kijken. Shetlanders zijn best leuk, maar als je rijden leuk vind ben je er snel te groot voor. Het vergt net zoveel onderhoud en geld als een paard.
Welshcobfan schreef:200 euro!dat ben ik nog niet eens kwijt per maand aan mijn eigen pony!
appelbolfan schreef:Voor dat 'speciale paard uit spanje' betaal je dan wel even €2400 per jaar! Daar kan je wel 6 shetlanders voor kopen joh! Je bent echt niet goed wijs als je dat ervoor uitgeeft, dan kan je beter even doorsparen voor een eigen pony. Eventueel kan je wel voor een maandje een leasepaard nemen, dan weet je hoe het aanvoeld om een eigen paard te hebben. Maar langer dan 1 maand lijkt me echt belachelijk, dat geld kan je dan beter in je zak steken voor je toekomstige pony.
Ik heb ook nooit een eigen paard gehad (wel 2 maanden een leasepaard), en sinds anderhalf jaar heb ik nu mijn eigen shetlander. In het begin was het even wennen dus heb ik er iemand bijgehaald die me een beetje kon 'opleiden' in hoe en wat, maar na een paar maanden had ik het helemaal onder de knie. Ik houd nu netjes bij wanneer ze bekapt en ingeënt moet worden, heb zelfs geleerd hoe ik een trainingsschema moet maken. Het ging na een half jaar zelfs zo lekker dat ik heb besloten haar te laten dekken, over 2 weken dus nog een paardje erbij. Ik raad je dus aan om bij iemand in de leer te gaan, dat helpt echt heel goed. Ook kan je al je vragen natuurlijk kwijt op Bokt, dat heeft me ook erg goed geholpen. De mogelijkheid om te kunnen profiteren van andermans kennis is echt luxe.
LufPony schreef:Hooi ik heb een vraag misscien een beetje een domme maar ik heb al heel lang een droom om een eigen pony(tje) te krijgen maar ik vroeg me af voor een shetlandertje hoe veel ruimte heeft die nodig.? en ik zoek al heel lang een verzorg pony in Naarden maar ik vind echt niets ik rij aardig goed en heb aardig veel ervaring hoe vinden jullie een verzorg pony..?
brand los zou ik zeggen![]()
groetjes kelly