jaarling houdt zich afzijdig van de rest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

jaarling houdt zich afzijdig van de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 11:27

Hallo,

Mijn jaarling staat nu 2,5 maand op haar nieuwe stekje, ze staat daar met nog 3 merrie jaarlingen, welke al vanaf een maand of 6 bij elkaar staan. Op zich wordt ze redelijk geacepteerd, alleen houdt ze zich zelf erg afzijdig, Ze staat apart te grazen, en als ze in stal staat en de andere komen eraan dan gaat ze snel de stal uit.

Voorheen heeft ze een week of 3 ergens gestaan waar o.a. een merrie stond (even oud) die erge voernijd had en haar helemaal niet accepteerde, ze is daar vaak gebeten (geschopt misschien ook). Kan dit er mee te maken hebben?

Verder heb ik echt de regel voor mijzelf dat ik voor mijn paard kom en niet voor de andere, tuurlijk krijgen die ook een knuffel, maar als ik wat lekkers geef, geef ik die eerst aan mijn paard en soms geef ik wat lekkers aan de rest.
Juist omdat mijn paard zo schikkerig is voor de rest, vindt ik het fijn dat de andere weten dat ik voor haar kom. Ik kan haar hierdoor rustig uit stal/land halen zonder dat de rest meekleeft omdat ze toch weten dat ze niks krijgen (pas als ze weer terug komt)

Gr Esther

Angela

Re: jaarling houdt zich afzijdig van de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:13

Het kan goed zijn dat je veulen bang geworden is voor andere paarden. Je kunt 2 dingen doen:
1) afwachten, misschien wordt went je veulen alsnog aan de andere merries.
2) je veulen in een totaal nieuwe groep zetten, waar alle paarden elkaar nog niet kennen. In zó'n groep wordt je merrie waarschijnlijk gemakkelijker opgenomen. Zorg ervoor dat er in zo'n groep ook oudere dieren zijn, misschien dat ze daar steun bij kan vinden.

Succes

Allejandro

Re: jaarling houdt zich afzijdig van de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:58

Ik denk idd dat ze het vertrouwen in de paarden een beetje kwijt is(stel je voor dat je weer zo getrapt wordt!)
Misschien op het land met een rustige oude bles (lieve merrie Knipoog ) en dan kan ze er weer een beetje vertrouwen in krijgen?

Dit is wat overdone voor haar denk ik .
en nieuw, en afgetrapt door een paard, en alleen .. tja dan wordt je ook depressief Knipoog