Ik weet écht niet meer wat ik moet nemen. Of toch alle drie?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MysticTinker schreef:In het wild leggen paarden ook elke dag flink wat kilometers af, dus lichte training kan ook prima zonder brok. Een kilo per dag vind ik sowieso erg veel voor een shet, mijn tinker krijgt maar 200 gram per dag. Veel brok in combinatie met veel gras en weining beweging kan ook hoefbevangenheid veroorzaken, shetten zijn daar vaak wat gevoeliger voor.
Als je toch graag iets meer bijvoerd, voor extra vitamines en mineralen, dan zou ik eerder een pavokoek of wat (kruiden)musli voeren.
En inderdaad in de gaten houden hoe je paardje er uitziet.
runningkawa schreef:1 kilo?
dat krijgen de paarden van me van 170 niet eens per dag...
Half summerfit koekje voor een shet en geen brokken
nikkiej_86 schreef:Die van mij staan op een super kale weiden waar ze toch nog lekker kunne rennen als ze dat willen.
En krijgen geen bix.
Ze krijgen wel Muesli zonder toegevoegde suikers en vetten.
Maardaar krijgen ze ook weinig van, dat is meet even een lekker hapje voor ze als ik langskom, of als ze hebben gewerkt:).
En voor de rest krijgen ze soms hooi.
Heb eerder 1 hoefbevangen gehad ( en men anders het heeft het ook licht gevoeld)en wil dat nooit weer meemaken.
Dus lekker op een klein stukje land met wat hooi zetten als je je shet slanker wilt hebben.
En veel met zen wandelenDat doe ik dan tenminste
En een kilo bix idd vind ik ook erg veel