Heb afgelopen zondag mijn paard weer eens naar de wei gebracht. Het gaat om land van een aantal hectare, die opgedeeld is in verschillende stukken waar 6 paarden in staan. Hij staat altijd vooraan omdat ik hem er maar 3 keer per week inzet en 's avonds eruit haal, ik zou anders door de stukken land van de andere paarden moeten lopen. Er staan in zijn stukje weer 3 bekende paarden (1 merrie en 2 ruinen) en er zijn twee nieuwe paarden bijgekomen. Een ruin en merrie allebei Friezen. Nu heeft hij het enorm aan de stok gehad met het Frieze ruintje. Echt flink vechten, ik heb het nog nooit zo gezien. Het stuk land is wel heel groot en ik heb hem er twee dagen in gehad. Nu gaat hij vrijdag pas weer in. De friezen worden ook 's avonds opgehaald, maar staan er geloof ik wel elke dag. Vraag me af of het vechten minder zal worden. De frieze ruin maar ook mijn eigen ruin, lijken qua dominantie aardig aan elkaar gewaagd. Zou hij zich iedere week weer moeten bewijzen? Hij heeft een flinke snee in zijn hals en hij is ook tegen zijn been geschopt, gelukkig niets ernstigs, maar het moet ook niet erger worden... Wie o wie heeft hier ervaringen mee???