Op zich is het wel de bedoeling dat om de dag, de poep eruit wordt gehaald. Dus er ontstaan geen grote poepplekken ofzo. Wanneer ze op een kleiner stuk staan, wordt er meer poep op een kleiner stukje land gedropt, waardoor ze naar mijn idee veel sneller rondom de poep moeten gaan grazen, terwijl dit bij één grote wei niet zal gebeuren, omdat ie gewoon heel groot is voor 3 paardjes. Op de plaatsen waar ik de poep heb weggehaald zal het gras wat harder gaan groeien.
Als ik het berichtje van Jol1 lees, dan heb ik het idee dat de 3 van mij ( 1 paard en 2 pony's) onze anderhalve hectare niet bij gaan houden, zelfs niet als ze 's nachts buiten staan. We hebben wel speciaal paardengras laten zaaien. Hier zit minder eiwit in, en het groeit veel langzamer dan "normaal" gras. Daarnaast heeft het een lager "knooppunt" vanwaar het gras weer nieuwe sprietjes maakt, waardoor het gras minder snel beschadigd wanneer het te kort wordt afgegraasd. Maar ik heb dit gras pas net (ze kunnen er waarschijnlijk pas over anderhalve maand op), dus ik weet nog niet hoe het in de praktijk zal gaan met de begrazing ervan. Maar misschien kunnen ze het door dit langzaam groeiende gras wel makkelijker bijhouden... En anders kunnen er ook nog schaapjes bij eventueel.
Op zich zou ik het erg leuk vinden als ze in een gekke bui, gewoon heel de wei rond kunnen crossen en bokken enzo...
Ik moet er nog even over nadenken hahaha.
Zijn er ook mensen die hun paarden wel op een enorme wei hebben staan, dag en nacht? En hoe bevalt hun dit?
Groetjes Jolanda