Hoe het gezondste af laten vallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Hoe het gezondste af laten vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 09:22

Hoi,

V mijn vz. paard, is een beetje aan de dikke kant. Ik wil haar een beetje laten afvallen.
Maar hoe? Ze staat met dit warme weer 's middags op stal, en 's avonds/'s nachts buiten. Ik
rij haar 3 keer in de week (in de vakanties uiteraard meer), en na het rijden krijgt ze 0,5 kilo
brok, en 's middags volgens mij ook...

Wie o Wie kan V en mij helpen? Tong uitsteken

Hier nog een foto'tje, van V met haar iets te dikke buikje Tong uitsteken;
aub geen reacties hierop, CAP is eigen keus!
Afbeelding

Groetjes D

Finnea

Re: Hoe het gezondste af laten vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:54

Als je 3x per week rijdt kun je echt minder brok geven.

De keren dat ik mijn merrie rijd, verschilt per week. Maar ze krijgt iedere keer zo'n 2 handjes brok na het rijden. Ze staat verder wel dag en nacht op het land, op weinig gras en krijgt hooi bijgevoerd (beperkt).

Alfa_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:00

Gewoon Meer rijden en minder te eten geven.. Werkt toch altijd.. IK WOU DAT HET BIJ MIJ ZO MAKEIJK GING.. Haha! Best Mooi paard eigenlijk..!! Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:14

Ik vind haar eigenlijk zo op de foto niet echt te dik. Het buikje is volgens mij gewoon het gras/hooi wat nog in de darmen zit. Als je haar een dag niks zou voeren dan zou die buik zo weg zijn. Kan geen kwaad zo'n buikje.
Je zou eventueel musli kunnen voeren in plaats van brok, dat is wat lichter verteerbaar.
En wat hooi bijvoeren op het land, in hooi zit minder voeding, is vooral buikvulling, dus daar zou ze wel minder vet van worden. Maar volgens mij is dat niet eens echt nodig.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 10:36

Oké bedankt!

Ik zal eens minder voeren na het rijden Tong uitsteken En hooi krijgt ze zoiezo elke dag (op stal en op de wei)..

Alfa_Girl: Vind het zelf ook een mooi paard Haha! Bloos

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:56

ik heb een pony, en die rijd ik intesief, maar voer ik niet bij, en dat is een welsh mountain... ik heb ook een arabiertje, en die voer ik wel bij, maar is weer veeel te mager... volgens mij is dit een grasbuik!!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:31

MysticTinker schreef:
Ik vind haar eigenlijk zo op de foto niet echt te dik. Het buikje is volgens mij gewoon het gras/hooi wat nog in de darmen zit. Als je haar een dag niks zou voeren dan zou die buik zo weg zijn. Kan geen kwaad zo'n buikje.
Je zou eventueel musli kunnen voeren in plaats van brok, dat is wat lichter verteerbaar.
En wat hooi bijvoeren op het land, in hooi zit minder voeding, is vooral buikvulling, dus daar zou ze wel minder vet van worden. Maar volgens mij is dat niet eens echt nodig.

Ben ik met je eens Ja Mijn pony heeft ook een gras buik maar is verder in goede conditie dus ik zou me er niet zo druk over maken. Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:05

Ze zeggen altijd dat hooi/ kuil/ gras flanken vult en krachtvoer de lange lijnen ( zoals rug & nek ) dus reken maar uit Knipoog

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:19

MysticTinker schreef:

Idd ,

Btw; mooi paard Knipoog

_Selene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:22

Niet teveel snoepjes appeltjes.. en al die lekker dingen
en zomer's komen de meeste paardjes aan hoor Tong uitsteken
Selene is s'winters helemaal niet dik
en als ze het land weer opgaat zie je dat dikke buikje toch weer.
het gaat vanzelf weer weg.. ook als je veel rijd enzo ..
succes
groetjes Daphne

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:17

Ook ik ga met Mystic Tinker mee. Je zou ook voor een speciaal dieet-brok kunnen kiezen. Ik weet alleen niet of dat ook in NL te verkrijgen is.