Paard uit wei halen alleen de rest wil ook..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbey

Paard uit wei halen alleen de rest wil ook..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 21:16

Mijn verzorgpaard staat op een pensionstal/manege waar hij met goed weer in de wei staat nou heb ik een probleem.. De hek is stuk.. Hij is met grote elastieken wel vast gemaakt enzoo maar krijg je natuurlijk niet zo snel open, en dan wil de rest van de paarden ook.. Hoe krijg je die paarden dan weg van de poort ?
Sommige zijn zo eigenwijs dat ze erover heen springen, nogal slecht geregeld maarjaa..

8nnemiek

Re: Paard uit wei halen alleen de rest wil ook..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:56

Kun je je eigen paard niet vastleggen en dan de rest eerst wegjagen voordat je het hek opent?
Of je kan voor of na het hek een stukje wei afzetten, een klein vierkantje, waar je eerst je eigen paard in kan zetten, en daarna het volgende hekje kan openen. Als er dan eentje meerent dan kan die in ieder geval niet de weg op rennen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 07:47

Ik haal ze hier altijd zo uit de wei:
paard aan een niet te lang touw vast houden, vervolgens het hek op een kiertje zetten waar jij wel door kan maar het paard nog niet. Paard recht voor de kier zetten en voorzichting het hek verder open doen. Bij iedere stap die het paard doet, doe jij het hek een stukje verder dicht. Zo blokkeert het paard dus eerst de uitgang en als het paard verder loopt blokkeer jij de uitgang met een gedeelte hek en paard.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:44

zo doe ik het ook, daarbij heb ik wat lang touw en daarmee zwaai ik ook nog es richting de paarden die wel mee willen.
gaat eigenlijk bijna altijd wel goed Haha!

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:49

dat doe ik oOk maar mijn paard is van de week toch blijven hangen met haarn heup en heeft toen met haar ene tegen haar andere been geslagen en een joekel van een wond gemaakt!

dus ik ben meer voor de optie van een sluis maken waardoor je 2 hekken hebt idee van mystic dus!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:52

In dit soort situaties is het meestal het verstandigst gewoon aan iemand te vragen je even te helpen. Van snel het hek op een kier en dat soort dingen krijg je alleen maar ongelukken.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:27

Oh dat probleem ken ik Knipoog Ik haal het draad naar me toe, ga er doorheen met mn paard, en dan draad weer dicht. Dan kunnen er eigenlijk geen paarden meekomen..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:17

Hoe is je paard met een zweepje? Ik neem altijd een zweepje mee het land in. Mijn merrie is totaal niet onder de indruk, maar hou er wel heel makkelijk de andere mee weg, omdat die in haar broek schijt als ik met het zweepje ga zwaaien. Maar goed, dan moet je pony zelf wel niet opkijken van de zweep, anders heb je ook een flippend paard erbij...

Alfa_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:05

Je een zweepje is wel een goed idee ook om de andere paarden weg te jagen.. en ik zou je paard niet vast zetten aan een hek want de kansen zijn dan groot dat je het slordig doet en dan het paard wegrent.. en voor een paar keer oefenen gewoon iemadn mee nemen..!!