Alle paarden die dik zijn kunnen dun worden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Alle paarden die dik zijn kunnen dun worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 00:40

Ik zat zo eens met mezelf te worstelen misschien idioot maar ik vroeg me dit af,

Alle dikke paarden kunnen mooi slank worden volgens mensen, geen hangende huid of vet die blijft hangen in de heupen.

Hoe komt dit bij paarden wel maar bij mensen niet? Vork

Zijn er dan echt geen paarden die gewoon niet mooi dun kunnen worden?

Vjestagirl

Re: Alle paarden die dik zijn kunnen dun worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 06:59

Ze zijn er vast wel, maar volgends mij minder dan mensen.

Bij paarden is het jojo-effect gebruikelijker: dik in de zomer, dun in de winter. Ik denk dat ze daarom makkelijker afvallen.

Pesade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:11

Bij paarden is het in de zomer meer een grasbuik. Door het vele ruwvoer dat ze nuttigen zet de buik uit. Naar verhouding is het % vet niet zo hoog. Zet je een paard terug in het ruwvoer, neemt de grasbuik af en lijkt het paard al snel veel dunner.

Paarden (enkele uitzonderingen daar gelaten) zullen niet zo exesief eten als mensen. Bovendien is het voer minder vet dan de Mac Donalds wat twee beners eten. Naar verhouding worden paarden dus niet zo vet. Met kleine ponyrassen is het wel opletten. Maar ook deze komen meestal weer netjes terug in vorm..... Haha!

Mensen hangen voor TV of PC Bloos stoppen zich vol, hebben niet of nauwelijks beweging. Dan gaat alles "zakken"........

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:14

Mensen worden zo dik (sommige) dat ze echt dikke vetrollen krijgen en de huid dubbel gaat zitten en zo, de huid lebbert dan helemaal uit en alle rek verdwijnt.
Paarden krijgen geen vetrollen maar blijven strak in hun vel zitten, ookal zijn ze wat dikker.
Misschien dat daar wat verschil zit?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:18

katten houden wel een flubberbuik als ze dik of zwanger zijn geweest Knipoog
een paard idd niet, wellicht omdat alles geleidelijker gaat, en omdat ze een stevigere huid hebben met wellicht meer elastischiteit,

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:19

Fokmerries die echt elk jaar vol zitten en geen tijd krijgen voor herstel houden ook wel een hangbuik hoor Knipoog

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:31

Maar in verhouding wordt een paard ook niet zo dik als een mens!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:58

nou, ik kan me foto's van een fjord herinneren die echt niet om aan te zien waren, zo dik was dat beest

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 09:09

Urielle schreef:
Fokmerries die echt elk jaar vol zitten en geen tijd krijgen voor herstel houden ook wel een hangbuik hoor Knipoog

Ja

bij ons zijn verschillende merries echt wel 'dik' . en hebben een gigantische hangbuik.
ook als ze een jaar gust blijven.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 09:15

Ik ben nu weer met mijn oude verzrogshetlander begonnen, maar wat ziet dat beestje eruit zeg Ach gut
De ribben voel je niet, enorme buik, nouwelijks kunnen lopen. Dus ik dacht, ik zet haar voor de kar, dan gaat her er snel vanaf, nou mooi dat ze niet tussen de boom past.

Maar ik denk dat het aan degene ligt die het paard traint,niet teveel te gijl willen, en volhouden.
Dan kunnen best alle paarden dun worden denk ik. En ook niet aleen het probleem aanpakken maar ook de oorzaak. Als je je paard alleen maar laat afvallen door trainen, maar hem nogwel in een veels te vol weiland zet.

Ja Vork