Ik zit al een tijdje te bedenken wat ik met "mijn" stal kan doen. Ik huur 1,5 hectare weiland-met-schuilstal en binnenboxen van een particulier die zelf geen paarden meer heeft. Ik sta hier nu ook alleen.
Eerst was er het idee om een paar pensionklanten erbij te nemen, maar de ervaring leert dat dat hier, waar iedereen lekker zijn paarden aan huis heeft op de eigen boerderij, niet werkt. Bovendien heb ik geen bak bij de stal, ik rij bij de buren in de bak en dat is een kilometer verderop. Niet fijn in de winter.
Afijn, geen behoefte aan pensionstalling hier tussen de boerderijen, en nu kreeg ik het idee om bijvoorbeeld een paar paardjes die met pensioen zijn een dak boven hun hoofd aan te bieden. En dan aan paarden van Nederlanders, die bijvoorbeeld een pensionstalling voor hun pensioenganger te duur vinden, of waar ze te weinig weidegang bieden.
Ik zit wel in Duitsland, maar niet zo ver over de grens. (is trouwens wel een reden waarom ik het stalgeld lager kan houden als veel pensionstallen, het is hier gewoon goedkoper)
Fulltime verzorging, toezicht, veel weidegang (24/7 als het voor het paardje mogelijk is) maar ook binnenboxen als dat nodig is.
2 paardenartsen in de directe omgeving waar ik heel tevreden over ben (zijn er altijd a la minuut als dat nodig is) en een goede hoefsmid, die verder geleerd heeft en niet "standaard" bekapt zonder verder te kijken.
Wat denken jullie daar van? Zou daar animo voor zijn?